• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

unmerged(96044)

Recruit
Apr 2, 2008
6
0
Hi guys!!! i'm Piccolo Messe an italian users, I and another users (Fillo) we have intention to create a multyplayer macht of HOI2 Armaggeddon, between the nation, this type of game is very very particular because it will involve so many players, if you accept you must form a staff of people (one the chief of army, one the chief of navy, one the chief of areonautics, one the first minister and one the minister of forigner affairs ect) and only one player, play in the game and fallow the instrcutions that what it receives from the various departments...

Italian and French are ready, German,American and English soon

Obviosly we invite you to take the URSS...

say what you think about this?, bye

När spelar ni?

Mr. G said:
När spelar ni?

Tror du måste posta i engelska då han är italienare. Kanske skicka ett PM då jag inte är säker att han kommer läsa threadet.

Och jag tycker du borde vara våran chief of navy åtminstone (kanske ha fler roller då du är bra :p ) då jag tror inte vi har någon som är lika bra på att hantera en flotta som du är i forumet. :)

Skarion said:
Tror du måste posta i engelska då han är italienare. Kanske skicka ett PM då jag inte är säker att han kommer läsa threadet.

Och jag tycker du borde vara våran chief of navy åtminstone (kanske ha fler roller då du är bra :p ) då jag tror inte vi har någon som är lika bra på att hantera en flotta som du är i forumet. :)

:eek:o
Jag tar gärna flottan :) Om nu ingen annan vill ha det jobbet :)

When do you play?

Jag tar gärna chief of army eller first minister.

Jag kan hantera armén skickligt om jag bara får en armé som går att använda.

Och ta inte spelet mot dig G så motbevis då jag lyckades encircle dina trupper, inte mitt fel att mina trupper var så usla (pga tidigare spelares dåliga val av research med mera) att jag inte ens kunde slå ut dem när de var utan supplies, encircled och jag hade dubbelt så många soldater. :mad:

Skarion said:
Jag tar gärna chief of army eller first minister.

Jag kan hantera armén skickligt om jag bara får en armé som går att använda.

Och ta inte spelet mot dig G så motbevis då jag lyckades encircle dina trupper, inte mitt fel att mina trupper var så usla (pga tidigare spelares dåliga val av research med mera) att jag inte ens kunde slå ut dem när de var utan supplies, encircled och jag hade dubbelt så många soldater. :mad:

:p
Skall villigt erkänna att du var skicklig med trupperna, motståndet var betydligt hårdare när du var med än vad det blev sen. Och det bästa är nog om du sköter själva spelandet :)

Mr. G said:
:p
Skall villigt erkänna att du var skicklig med trupperna, motståndet var betydligt hårdare när du var med än vad det blev sen. Och det bästa är nog om du sköter själva spelandet :)

ARM cooperative. Alltså spelar alla spelarna samtidigt samma land. ;)

Så en kommer sköta flottan, en armén, en flyget med mera.

Skarion said:
ARM cooperative. Alltså spelar alla spelarna samtidigt samma land. ;)

Så en kommer sköta flottan, en armén, en flyget med mera.

Det var det jag trodde tills jag läste:
and only one player, play in the game and fallow the instrcutions that what it receives from the various departments...

Skarion said:
meh. Okej.

Kollar tider, om vi vill köra så lägger vi upp ett thread i AAR forumet och så delar vi två på speltiderna?

Allt beror på vilken speltid som gäller, men om tiden passar med mitt vanliga liv så skall Sveriges ära som stor Hearts of Iron nation försvaras! :cool:
Men hur många spelare måste vi vara i laget då? Piccolo Messe nämner flera poster - måste alla besättas? :confused:

edit:
Förresten kommer jag vara rätt sysslolös som chef över flottan när vi spelar Sovjet :p

Last edited:
Mr. G said:
Allt beror på vilken speltid som gäller, men om tiden passar med mitt vanliga liv så skall Sveriges ära som stor Hearts of Iron nation försvaras! :cool:
Men hur många spelare måste vi vara i laget då? Piccolo Messe nämner flera poster - måste alla besättas? :confused:

edit:
Förresten kommer jag vara rätt sysslolös som chef över flottan när vi spelar Sovjet :p

Vi kan ge dig flera jobb, och dessutom kommer flottan vara viktig vid världsherravälde, även som Soviet.

Skickat PM om tiderna.

Piccolo Messe said:
Ehm... i'm speak english very, very bad.. but the Scandinavian i don't know, so please speal a little bit in english so we understand that you are for the macht or no :rofl:

We accept the challenge, but we need to know what time we'll play. And it seems like we are only two in the team, but this is the Swedish elite so watch out :D

Mr. G said:
We accept the challenge, but we need to know what time we'll play. And it seems like we are only two in the team, but this is the Swedish elite so watch out :D

Hi, I'm organizing togheter Piccolo Messe.
Very good. For the time is not a problem, becouse in the best of possibility, we will start on may. But is more probably on september.
Sure thet we will play at the evening.
Probably 21:00 - 23:00
Now you are in two but I've Known other play from Sweden or Norway (Phadishar).
When other country will ready, leaders will decide scenarios, rules, time, exc...

Mr.G, are you the leader of your group?

Skarion is the one who may play at that time (at least hope so). But we'll make a strategy to crush you together.

Mr. G said:
Skarion is the one who may play at that time (at least hope so). But we'll make a strategy to crush you together.

:rofl: ok very good.
Now we will waintg other country. If you can help me send me a private message.
Maybe you know some player of other country...

I'm sorry, I know no one else that could play an other country. :(