Den belgiska hären vid spelets början. Den säljs av eftersom att kanta gränsen med Spirou-tidningar ger bättre skydd.

Hendrik de Man, han har för häftigt namn för att inte bli använd. Sen ger han +10% IC också.

Det mesta av 1936-1939 går åt till att bygga fabriker och forska på industrier. Sen köper alla alltid pengar av USA.

Den belgiska hären vid krigsutbrottet 1939.

Hitler knackar på. Med de uppsamlade pengarna köper jag på mig interssanta delar av Afrika. Vill man ha ett lite klurigare spel köper man Libreville och Brazzaville av Fransoserna.

Med avsaknaden av en egen armé gör Fransoserna något så ovanligt som att intervenera. Heinz blir upprörd över bristen på blixtkrig, ett ställningskrig utbryter i stället. Efter ett tag blir jag ändå avhyst från Europa.

I Kongo lyckas jag precis bygga så jag hade 20IC för att få det andra forskarlaget. Med den skriande bristen på manskap behöver jag se till att de har bästa tänkbara utrustning. Det blir mekaniserat infanteri med självgående raketartilleri.

Tyskarna är av nån anledning inte i krig med Sovjet. Japanerna tar över Kina och tar ett sabbatsår innan de ger sig på jänkarna. Jag börjar konstruerandet av den nya armén.

Förskräckta spaghettiätare möter den nya belgiska hären. Jag får smisk, men det gör inget.

Spaghettiätarna drar till med spännande grepp. Det sega kriget forsätter en bra bit in i 1943 och nästa del.