• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

unmerged(20908)

Second Lieutenant
Oct 19, 2003
151
0
2naqyie.jpg

Den belgiska hären vid spelets början. Den säljs av eftersom att kanta gränsen med Spirou-tidningar ger bättre skydd.

2qisljt.jpg

Hendrik de Man, han har för häftigt namn för att inte bli använd. Sen ger han +10% IC också.

2na358i.jpg

Det mesta av 1936-1939 går åt till att bygga fabriker och forska på industrier. Sen köper alla alltid pengar av USA.

294jjtd.jpg

Den belgiska hären vid krigsutbrottet 1939.

vdl1uf.jpg

Hitler knackar på. Med de uppsamlade pengarna köper jag på mig interssanta delar av Afrika. Vill man ha ett lite klurigare spel köper man Libreville och Brazzaville av Fransoserna.

33xaq87.jpg

Med avsaknaden av en egen armé gör Fransoserna något så ovanligt som att intervenera. Heinz blir upprörd över bristen på blixtkrig, ett ställningskrig utbryter i stället. Efter ett tag blir jag ändå avhyst från Europa.

2lik3sw.jpg

I Kongo lyckas jag precis bygga så jag hade 20IC för att få det andra forskarlaget. Med den skriande bristen på manskap behöver jag se till att de har bästa tänkbara utrustning. Det blir mekaniserat infanteri med självgående raketartilleri.

x1bold.jpg

Tyskarna är av nån anledning inte i krig med Sovjet. Japanerna tar över Kina och tar ett sabbatsår innan de ger sig på jänkarna. Jag börjar konstruerandet av den nya armén.

11il2xu.jpg

Förskräckta spaghettiätare möter den nya belgiska hären. Jag får smisk, men det gör inget.

2vi34te.jpg

Spaghettiätarna drar till med spännande grepp. Det sega kriget forsätter en bra bit in i 1943 och nästa del.

7 år på 1 Uppdate ;)

Sju år? Äh, mitt första AAR var 36-45 i en enda post. Jag var ung och hade fantasi på den tiden.

Det här är en orgie i minimalism, jag orkar inte skriva fem sidor om hur Hendrik de Man äter kanelbullar i Bryssel senhösten 1935. Ifall nån gör det innan midsommarafton kan jag bjuda på en. ;)

211uxch.jpg

Ungefär var jag lämnade spelet. Stalin tar en funderare och Sovjet förklarar nästan omedelbart Tüskland krig. Spaghettiätarna knuffas stadigt ut från Afrika... bara Britterna ville hjälpa till lite.

25uktjd.jpg

Efter halvdussinet mekaniserade infanteridivisioner börjar jag bygga en näve stridsvagnsdivisioner... med självgående raketartilleri såklart. Trots häftigare vapen så får jag smisk av Italien. Britterna flamsar runt mest av allt och stoppas emellanåt i fickor.

311kj9g.jpg

Världen 1945. Att speltiden går som den går beror på att jag har oerhört mycket soldater att hantera. Portugiserna lierar sig med Tüskland, något år senare så kommer Venezuela med mitt lag... om bara nån AI gjorde något.

fm27ft.jpg

Den Belgiska Pansararmén (kända från teve) kastar ut Italien från Libyen. Med avsaknad av flygande spaghettimonster så beger sig britterna österut.

33lgmjb.jpg

En evig HoI2-klassiker vi alla kommer att sakna i HoI3.

Sessionen slutar med att jag köper på mig några transportbåtar.

Yay, leve Belgien!

2nvqqte.jpg

Resterande 1945 och en bra bit in i 1946 blir ganska händelselöst då jag inte får landsätta trupper utan djup forskning i flottdoktriner. Jämrans. Lösningen kommer då Spanjackerna blir lockade till alliansen.

ir1fv8.jpg

De har till en början problem med Portugiserna, men den belgiska pansararmén städar kvickt bort det gröna möglet. Lagom till nyåret sker den första skottväxlingen mellan tüska och belgiska soldater.

1e8lyu.jpg

Den franska vischan är obefolkad så när som på enstaka ungrare eller bulgar. Sen finns det vägar också.

n6yosk.jpg

Första slaget om Paris blir en flopp, deras general har både laserblick och andas eld.

30j5pci.jpg

Hans kamrat saknar laserblicken, men var ändå en svårknäckt nöt.

30xfxns.jpg

Spanjackerna var ovanligt hjälpsamma och hängde med fronten nästan hela tiden.

2cz6cgl.jpg

I början av kriget bytte delar av Belgien ägare ett otal gånger. Uppenbarligen har Tüskarna först ockuperat hela Belgien, för att sedan förlora Namur till Fransoserna som ockuperade staden i stället för att lämna den till Belgien. Därefter kapitulerade först Belgien och sedan blev Namur ockuperat av Tüskland, men fortfarande ägt av Belgien. Resultatet blev givetvis att stora delar av den Belgiska hären samlades i Namur för att måla Europa brunt.

t80y2p.jpg

Sedan lyckades jag ploga upp tillräckligt med Tüskar för att få problem. De läckte över frontlinjen och slog även till med enstaka motoffensiv. Dock var det uppenbart att alla seriösa fiender stod på gränsen till Sovjet.

cuxzr.jpg

En studie i blixtkrig.

10nde6x.jpg

Det här meddelandet lär ni inte se speciellt ofta.

2rf93cg.jpg

Europa, första januari 1948.

Shit, go Spanien. :eek:

De "befriade" Frankrike en gång när jag var axelmakts-Sverige. Men annars ser man inte Spanien göra några större erövringar särskilt ofta.

Befria Holland nu. :mad:

Den franska vischan är obefolkad så när som på enstaka ungrare eller bulgar. Sen finns det vägar också.

Första slaget om Paris blir en flopp, deras general har både laserblick och andas eld.

Hans kamrat saknar laserblicken, men var ändå en svårknäckt nöt.

LoL :rofl::rofl::rofl:
Skratta som fan när jag läste dom 3 xD
Iaf awesome AAR :D

Belgien tillhör tydligen inte dig längre?

Nice!