• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

Mateu

Sergeant
16 Badges
Jul 19, 2006
83
0
  • Cities in Motion
  • Europa Universalis III: Chronicles
  • Europa Universalis IV
  • 500k Club
  • Cities: Skylines
  • Cities: Skylines Deluxe Edition
  • Cities: Skylines - After Dark
  • Cities: Skylines - Snowfall
  • Cities: Skylines - Natural Disasters
  • Cities: Skylines - Mass Transit
  • Cities: Skylines - Green Cities
  • Cities: Skylines - Parklife Pre-Order
  • Cities: Skylines - Parklife
  • Cities: Skylines Industries
  • Cities: Skylines - Campus
  • Empire of Sin
Hej!

I början av EU3 så är man i union/allians med Norge och Danmark, men hur bryter man sig ur den? Det står att vi är i krig.

Danskarna är i krig med tyska orden men kan inte göra något alls typ, inte transportera trupper via båtar heller, eller måste man ha uppdaterat något?

/mateu

Deras kung måste väl dö eller något sånt har jag för mig? Sen tror jag inte du kan starta eller föra krig mot en stat du är vasall åt, hamnar ni i krig via allianser så tror jag inte du kan anfalla dom ändå. Men är inte helt 100.

Deras kung måste väl dö eller något sånt har jag för mig? Sen tror jag inte du kan starta eller föra krig mot en stat du är vasall åt, hamnar ni i krig via allianser så tror jag inte du kan anfalla dom ändå. Men är inte helt 100.

Well då får jag helt enkelt vänta i 50år till i spelet. Fast i tidigare spel så har det gått oavsett.

eller så förklarar man bara krig mot dem efter man har avslutat sin allians med dem :D

Man kan också låta en rebell armé, detta fungerar om det är en armé som består av adelsmän kan fungerar med andra också men har inte testat, intag och hålla Stockholm och till sist kommer Sverige bli självständigt och arméns ledare kommer att vara den nya kungen.

Senast jag lirade som Sverige fungerade med den taktiken, så borde inte vara några problem.