• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

unmerged(90702)

Le Roi, la Loi, la Liberté!
2 Badges
Jan 9, 2008
285
0
  • Europa Universalis III
  • Europa Universalis: Rome
Rome MP "Fancy name"

E det någon här som vill starta en kampanj i detta?
Rome MP

Datum:

Årtal för spelets start:

Spelare:
The Barris/nooben - N00bianien/rom ;)
Wetew - Makedonien
Flooper X - Seluiciderna
Krantz - Kartago
Eärendil - Egypten

Last edited:
Visst, beroende på vilken dag vi kör.
Jag kör gärna som Makedonerna ifall det blir nån dag då jag har ledigt! :p

absolut, kan köra vilket som, gärna Pontus eller Armenien (elelr om vi blir få Seleluciderna)

Det blir bäst ifall vi är fyra fem stycken som kör de stora nationerna Rom, Kartago, Seluiciderna, Makedonien och Egypten. Fast man kan byta ut Egypten mot Pontus eller Armenien.

ok, en till borde vi ju kunna skrapa ihop, och så kan jag väl vara seleluciderna tills vidare då, din fascist :mad:

Flooper X said:
ok, en till borde vi ju kunna skrapa ihop, och så kan jag väl vara seleluciderna tills vidare då, din fascist :mad:
Hehe... Jag ser hellre att du väljer Pontus eller nåt liknande :p Mina stackars grekiska söner kommer ju krossas av dina hemska Seluicider.

Wetew said:
Hehe... Jag ser hellre att du väljer Pontus eller nåt liknande :p Mina stackars grekiska söner kommer ju krossas av dina hemska Seluicider.
Inte om du betalar tillräckligt mycket i tribut... ;)

Flooper X said:
Inte om du betalar tillräckligt mycket i tribut... ;)
Det kommer aldrig att hända. Tja, om nu inte de övriga spelarna inte inser spelet design och att alla måste kriga mot alla för att stärka sig själva.
Men eftersom detta är vårat subforum och vi som spelar så är jag hyfsat säker på att alla utom en kommer gadda ihop sig mot den stackaren.

Och det enda som jag vet det är att den som kontrollerar havet har makten. Specielt i ett krig mellan Seluiciderna och Makedonien.

Wetew said:
Och det enda som jag vet det är att den som kontrollerar havet har makten. Specielt i ett krig mellan Seluiciderna och Makedonien.
And it's gonna be me :D

Misstänker dock att du skulle lyckas med det otroliga konststycket att besegra seleluciderna med makedonien om vi två krigade :p

Flooper X said:
And it's gonna be me :D

Misstänker dock att du skulle lyckas med det otroliga konststycket att besegra seleluciderna med makedonien om vi två krigade :p
Knappast. Ifall Makedonien krigar mot Seluiciderna (där SEL inte är i krig med nåt annat land eller lider av inbördeskrig) så vinner* Seluiciderna 10 av 10 gånger gentemot mig.

*Förutsätter att det inte är i Singleplayer. För då skulle jag nog bara få stryk 9 av 10 gånger :eek:o

The barris said:
E det någon här som vill starta en kampanj i detta?
Skulle du inte kunna göra en edit på din första post?
Typ nåt sånt här:

Rome MP

Datum:

Årtal för spelets start:

Spelare:
The Barris -
Wetew - Makedonien
Flooper X - Seluiciderna
...

Wetew said:
Skulle du inte kunna göra en edit på din första post?
Typ nåt sånt här:
Nee, när väl fyra-fem personer anmält sig ska det ju göras en ny tråd med ett fancy namn, DÅ kan man ha allt åsnt ;)

EDIT: jag föreslår Romare, Rikedomar och Riskakor - Ett epriskt EU:Rome MP ;)

Flooper X said:
Nee, när väl fyra-fem personer anmält sig ska det ju göras en ny tråd med ett fancy namn, DÅ kan man ha allt åsnt ;)
Äh... Det är väl onödigt. Jaja, jag kan tänka mig att spela som Rom eller Kartago ifall nån annan vill spela som Makedonerna istället.
Men Egypten vägrar jag ;

Hoppas fler har anmält sig när jag kommer hem imorgon natt. Just nu är det väl ändå bara att ha skoj och lära sig spelet som är det viktigaste.

Hur många e vi som har rome här på det skandinaviska?

Wetew said:
Äh... Det är väl onödigt. Jaja, jag kan tänka mig att spela som Rom eller Kartago ifall nån annan vill spela som Makedonerna istället.
Men Egypten vägrar jag ;
skrämde jag iväg dig? ;)

*hoppas på selelucider omringade av AI* :p

The barris said:
Fler än oss tre iaf. (är jag ganska säker på)

The barris said:
Vad jag vet så är det Gathenhielm och Flisberg. Wookiee har det också men han är väl inte så aktiv mer än som Mod.

Edit: Kruz, Snake IV och Krantz också. :p

Jag spelar gärna som ett noobland :eek:o
Då jag e ganska noob på det, fast lite ska jag i alla fall kunna ställa till med för er :p

Min spelstil passar verkligen inte in för Mp-spel. Jag försöker alltid skapa snygga gränser och inte blobba mig för mycket :eek:o
Men vilken veckodag passar bäst för er?

Wetew said:
Min spelstil passar verkligen inte in för Mp-spel. Jag försöker alltid skapa snygga gränser och inte blobba mig för mycket :eek:o
Men vilken veckodag passar bäst för er?
Då är vi två ;)

tja, det blir nog upp till ditt pressade schema tror jag ;) jag kan iaf. ganska ofta, vardagskvällar passar förstås bäst (20:00-24:00 kanske?)

Lördag-söndag-fredag?

EDIT: inte söndags kvällar.