• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Tja, om det blir roligare än 1:an är väl det bra. Hoppas detta Vicky faktiskt går med vinst.

Tja, om det blir roligare än 1:an är väl det bra. Hoppas detta Vicky faktiskt går med vinst.

Jag tror att de har lärt sig läxan från förra gången. Vicky-puritanerna får ursäkta, men ett åtminstone lite gentrifierat och förenklat spel är nog att vänta. Inte fördummat dock, gudarna ska veta att HOI-spelen har en inlärningskurva värd namnet trots sin framgång. Likväl så är Paradox av en helt annan magnitud på marknaden vid det här laget, vilket torde leda till en kraftigt förbättrad marknadsföring om man jämför med första Vicky. Nej, jag tror det här kan gå vägen. Tanken på en generationskompabilitet EU3-->Vicky 2-->HOI3 är ju underbar.

Fel. Om det är hälften så kul som ettan är det skitbra.
By the looks of it kommer det bli dubbelt så bra som ettan. Vi kommer alla avlida

Jag tror att de har lärt sig läxan från förra gången. Vicky-puritanerna får ursäkta, men ett åtminstone lite gentrifierat och förenklat spel är nog att vänta. Inte fördummat dock, gudarna ska veta att HOI-spelen har en inlärningskurva värd namnet trots sin framgång. Likväl så är Paradox av en helt annan magnitud på marknaden vid det här laget, vilket torde leda till en kraftigt förbättrad marknadsföring om man jämför med första Vicky. Nej, jag tror det här kan gå vägen. Tanken på en generationskompabilitet EU3-->Vicky 2-->HOI3 är ju underbar.

Håller med. HoI 2 har jag, som skandinavisk Paradox-mästare ( ;) ), inga problem med alls. Men Vicky kändes aldrig tilltalande.

1an är väldigt rolig och underhållande det gäller att de övertrumfar den först och främst :)

Fel. Om det är hälften så kul som ettan är det skitbra.
By the looks of it kommer det bli dubbelt så bra som ettan. Vi kommer alla avlida

Tja, det är kul om ni tycker det. Jag och försäljningssiffrorna har en annan uppfattning :p

Tja, det är kul om ni tycker det. Jag och försäljningssiffrorna har en annan uppfattning :p

När det gäller victoria kan man itne ha en egen uppfattning. Du och försäljningssiffrorna har helt enkelt fel :mad:

Håller med. HoI 2 har jag, som skandinavisk Paradox-mästare ( ;) ), inga problem med alls. Men Vicky kändes aldrig tilltalande.

Du är inte tillräckligt hadcore helt enkelt :p

Jag är bara hardcore när det gäller Age of Empires och HoI-serien :p

Age of Empires III var sämst i hela serien. Det kan nog t.o.m varit det sämsta strategi spelet jag lirat. (Ok förutom spel som kallat sig strategispel men enligt mig inte varit det)

AoE II är dock jäkligt najs. :)

För att göra det mer on-topic: Victoria 2!

Den här gången kommer kanske spelet vara spelbart för icke-hardcore paradoxare. :)

Det hade varit skönt.

As for the game, milt intresserad men det verkar vara en betydligt bättre förbättring än HoI2 -> HoI3. Alltid kul. Hoppas bara man kan stänga av ikonerna under namnet när man registrerar spelet.

Age of Empires III var sämst i hela serien. Det kan nog t.o.m varit det sämsta strategi spelet jag lirat. (Ok förutom spel som kallat sig strategispel men enligt mig inte varit det)

AoE II är dock jäkligt najs. :)

+1
Nu längtar jag bara efter att hämta ut HoI 3 dock.

Victoria 2 - fanservice när den är som bäst, och kan bli otroligt lovande om de förenklar spelet lite men ändå behåller känslan, och det tror jag att de kommer.

EU3:HT - om fansen får välja. Jag tycker att det ser lovande ut, och EUIII kan fortfarande förbättras - ärligt talat förmodligen i oändlighet, men jag tycker att alla idéer de fått med är bra.

For the Glory - ett spel som alla vinner på - Paradox, utvecklarna och köparna. Fruktansvärt bra initiativ av Paradox, som visar varför de är bäst i spelvärlden. Jag är stolt över att ha kunnat gett dem lite längre rökpauser. :D

Trodde inte att den här dagen skulle komma!

Helt underbart.

Det absolut bästa de någonsin kunde utannonserat, för övrigt verkar dessutom både For the Glory och Heir to the Throne riktigt intressant. :D

Tack Paradox! :)

Shit! I morse såg jag att de lagt fram For the Glory! Men det här slår ju det spelet med hästlängder! :D

Edit: Skit i detta förresten, upptäckte att Eu3 får en ny expansion också! :D

Edit 2: Aj, mitt hjärta :p