• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

Flooper X

Field Marshal
40 Badges
Mar 26, 2006
2.991
9
  • Europa Universalis: Rome Collectors Edition
  • Europa Universalis: Rome
  • Victoria 2
  • Victoria 2: A House Divided
  • Victoria 2: Heart of Darkness
  • Rome: Vae Victis
  • 200k Club
  • 500k Club
  • Europa Universalis III: Collection
  • Europa Universalis IV: Pre-order
  • Victoria: Revolutions
  • Mount & Blade: Warband
  • Crusader Kings II: Way of Life
  • Europa Universalis IV: Common Sense
  • Europa Universalis IV: Cossacks
  • Crusader Kings II: Conclave
  • Stellaris
  • Stellaris Sign-up
  • Stellaris: Synthetic Dawn
  • Prison Architect
  • Europa Universalis III
  • Crusader Kings II
  • Crusader Kings II: Charlemagne
  • Crusader Kings II: Legacy of Rome
  • Crusader Kings II: The Old Gods
  • Crusader Kings II: The Republic
  • Crusader Kings II: Sons of Abraham
  • Crusader Kings II: Sunset Invasion
  • Crusader Kings II: Sword of Islam
  • Deus Vult
  • Hearts of Iron II: Armageddon
  • Divine Wind
  • Europa Universalis IV
  • Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
  • Europa Universalis IV: Wealth of Nations
  • For The Glory
  • Heir to the Throne
  • Europa Universalis III Complete
  • Europa Universalis III Complete
  • Europa Universalis IV: Res Publica
Så med denna finfina 50% off-veckan som börjar idag funderar jag på att köpa det enda spelet av paradox jag inte har (som är någorlunda värt att köpa), givetvis, med tanke på trådnamnet, Hearts of Iron 3.

Men jag har hört att det varit en del gruff angående det på HoI3 forumet, så jag tänkte höra från de av er som har det huruvida det är värt 15€ att köpa (oexpanderade) HoI3?
Är det bra?
vad är det som folk har klagat på?
hur allvarliga är problemen och hur mycket löstes i patchar respektive SF?
Och vilka skillnader är det mot HoI2? Är det lättare för någon som inte är sjukt intresserad av att fördjupa sig i truppernas manövrering och liknande?

hur allvarliga är problemen och hur mycket löstes i patchar respektive SF?
Och vilka skillnader är det mot HoI2? Är det lättare för någon som inte är sjukt intresserad av att fördjupa sig i truppernas manövrering och liknande?

SF förbättrar spelet och tar bort vissa buggar, men framför allt gör SF spelet mycket roligare i mitt tycke. Jag skulle dock inte rekommendera HOI3 till någon som inte är mycket intresserad av andra världskriget (i och för sig är det ju inte ett dugg historiskt utan moddar). Truppernas manövrering är mer komplicerad då du har högkvarter o.s.v. som ska styras.

HoI3 är betydligt mer hardcore än HoI2 (det var det åtminstone när jag sist körde det). Man skulle kunna jämföra EU2 mot Victoria 1 ungefär för att illustrera skillnaden.

Om man har en väldigt bra dator och mycket tid så kan det nog vara värt det.

okej, tack så mycket för svaren :) Jag kommer ta och tolka detta som ett nej för min del, hade hoppats på att det skulle vara mer "softcore" :(

Spara pengarna till V2. :)

HOI3 är det första - och förhoppningsvis det sista - spelet jag blivit "besviken" på Paradox för.

Inte så mycket för alla buggarna eller att det tog ett år att göra det något spelbart (köpte det direkt) utan för att det känns så "opersonligt" på något sätt och ja, jag är en sådan som gillar att det är någorlunda historiskt scriptat. Om det är någon som skall ändra historiens gång, så är det jag och mitt handlade! Visst, lite bättre blev det med SF, men nej, kommer inte lägga fler timmar på det än vad jag redan gjort utan fortsätter med HOI2 och väntar med andakt på V2. :)

Inte så mycket för alla buggarna eller att det tog ett år att göra det något spelbart (köpte det direkt)

Ere spelbart nu? Man kanske ska prova att lira det igen, har fan bara legat och skräpat nu ett bra tag.

Ere spelbart nu? Man kanske ska prova att lira det igen, har fan bara legat och skräpat nu ett bra tag.

Det är spelbart med moddar som gör att det inte blir ahistoriska allianser, vilka förstör hela spelomgången.

Det är spelbart med moddar som gör att det inte blir ahistoriska allianser, vilka förstör hela spelomgången.

Jo spelbart på så sätt att farten är någorlunda och att interfacet svarar bättre och laggar mindre och att det inte är så många spelförstörande buggar kvar. Däremot är det enligt mig fortfarande inte "kul".

Detta med ahistoriska allianser har Lothos fixat i vissa avseenden med genom en del spärrar. Det är således omöjligt att få med Sverige i kriget om Danmark och Norge är ockuperat.

Ok jag tror jag har börjat få kläm på det här nu. Kommer ju till och med mestadels runt alliansproblemet om man ser till att ha koll på diplomatin (jag lyckades dock inte förhindra att Sverige gick med Britterna i mitt Tyskland spel vilket va lite synd).

Någon som kan tipsa om bra moddar?

Har kommit fram till att vanilla är rätt crap, sen vet jag inte ska man köpa semper fi?

Någon som kan tipsa om bra moddar?

Har kommit fram till att vanilla är rätt crap, sen vet jag inte ska man köpa semper fi?

Nepp, bör väl finnas en del på HoI3 forumet, men antar att dom flesta är för SF.

Det er spill som har et potensial problem er at vi må kjøpe tileggspakke etter tileggspakk. for at det skal komme seg nærmere forventninger.