For det første er de merklig å skrive på norsk..ehmm noen som holder med meg om at vi vi muligens kunne trenge noen nye revolt stater i scandinavia??
hva med Åland, Island eller Bergen?
Last edited:
Om man sätter som kriterium att dessa stater skulle behöva vara livskraftiga på något sätt antingen genom gynnsamma geografiska förutsättningar eller genom tillräckligt befolkningsunderlag så ser inte jag så många fler möjliga stater i Norden, det blir väl i princip Island, Gotland, Finland, Svealand, Götaland, Jylland... ja blir det så många fler?
Det behöver man ju dock inte, de kan bara vara en pain in the ass och sen återannekteras när/om allt stabiliserats...
Fast, annars så är ju rebellockuperade områden redan med i spelet, det är dom där provinserna som är ockuperade av rebeller vettujo, på ett sätt representeras väl sådana konstruktioner, i den mån de existerat, helt enkelt av rebellockuperade områden.
Mig veterligen så drar en annektering BB även om man har cores (dock mindre)?Däremot är väl annektering numera BB-fri om man har cores? Eller har jag spelat för mycket vic2?
Det där låter rätt mycket som min poängFast, annars så är ju rebellockuperade områden redan med i spelet, det är dom där provinserna som är ockuperade av rebeller vettu![]()
Mig veterligen så drar en annektering BB även om man har cores (dock mindre)?
Är det? Spelet gör skillnad på ockuperat och annekterat område, det första kan man återta genom att med våld erövra ett område, det senare kräver fredsförhandlingar eller event.Det där låter rätt mycket som min poäng![]()