• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Zuckergußgebäck said:
De flesta sydtyska och nordtyska stater har bara sydtysk respektive nordtysk kultur. Möjligen att några precis i brytpunkten har båda.

EDIT: Av någon anledning har Preussen faktiskt sydtysk kultur.
Jag tror att de lade till det i revolutions, medan det i vaniljeditionen fanns där för att begränsa Preussen's produktion innan enandet, iochmed att det annars inte skulle gå att befordra Sydtyskarna till något nyttigt så har de ändrat på det.

Och jag får backa på den andra fågan också. Tyskland kan enas genom erövring innan 1851 om du är en demokrati, konstitutionell monarki eller monarki.

Förlåt för att jag återupplivar en tråd men jag hittade ingen anledning att göra en ny och jag kunde intwe hitta svaret i denna tråd.

Är det några speciella provinser som man ska kontrollera för att bilda tyskland eller måste man kontrollera alla tyska provinser?
(Jag har alltså misslyckats i tysk-preussiska kriget då fransmännen anföll mig några år tidigare vilket fuckade upp alla events så nu krigar jag mot alla småländer och har bara några få kvar.)

Du måste ha erövrat alla tyska stater innan 1851 för att få Liberal Unification eller Conservative Empire. Är du säker på att du inte kan fixa det genom den spanska tronföljden ändå?

Lät du bli eller backade Frankrike?

Rent teoretiskt sett borde du kunna förklara krig mot Frankrike, inta Paris och fortfarande ena Tyskland.

Om du har förlorat tror jag inte du kan ena Tyskland.