• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
ATTN: Mr. G eller någon annan som kan: Kan du buggtesta? Konverteringen till IN går sisådär kan man väl säga. :eek:

Mina damer och herrar, jag kan stolt säga att allt går som på räls! :)

Jag har nu påbörjat det intressanta arbetet att göra relevanta missions och decisions för alla länder. Om någon bryr sig ens ett uns, hojta till och hjälp mig med detta genom att ge idéer. Ingen känner ett land bättre än spelaren! (eller spelledaren)

Vadå? Finns det inget konkret att visa? Hörrududu! Vill du ha en screenshot? Du får tre!

Först ut: Den stolta Balkanhalvön!
BalkansW.jpg

Ingen större ändring, nänä. Judéen då?
JudeaS.jpg

Börjar det likna något?
SyriaN.jpg

Hur går det?

Jag kan bidra med en hel del om CUIAs affärsidé och filosofi, om du vill. Helst vill jag se bolaget som ett eget land (vasall till Latinien).

Hur går det?

Jag kan bidra med en hel del om CUIAs affärsidé och filosofi, om du vill. Helst vill jag se bolaget som ett eget land (vasall till Latinien).

W00t - någon bryr sig! Jotack, har lagt till lite missions och decisions, för Preussen och Gotien (tack MaximusII). I övrigt gäller formeln intresse = aktivitet, men nu ska jag ju på semester i tre veckor...

och ja, CUIA skulle vara kul att ha med. Har idéer på hur de skall implementeras.

Varför har jag inte märkt att denan fått en revival? :(

Det ser hur bra ut som helst! Jag kan i mån av tid hjälpa till aktivt (om du så önskar) på detta, passivt kan jag också hjälpa till ganska aktivt, om du förstår vad jag menar.

Jag vet det mesta om de flesta länderna, vad gäller allt utom det som den eventuelle spelaren vet. Framför allt kan jag bidra med regeringsformerna, och möjliga relevanta decisions/missions.

Varför har jag inte märkt att denan fått en revival? :(

Det ser hur bra ut som helst! Jag kan i mån av tid hjälpa till aktivt (om du så önskar) på detta, passivt kan jag också hjälpa till ganska aktivt, om du förstår vad jag menar.

Jag vet det mesta om de flesta länderna, vad gäller allt utom det som den eventuelle spelaren vet. Framför allt kan jag bidra med regeringsformerna, och möjliga relevanta decisions/missions.

Skickade vi alla dokument till Tayya efter att rollspelet var avslutat? För de kunde kanske hjälpa till?

Skickade vi alla dokument till Tayya efter att rollspelet var avslutat? För de kunde kanske hjälpa till?

Det har ni inte gjort, nej. Juste att folk verkar engagera sig (i tid till min semester XD) Skicka allt så tar vi tag i detta tillsammans sen.

Hehe... Undrar om Flooper har sparat det, då jag inte gjort det :p

Hehe... Undrar om Flooper har sparat det, då jag inte gjort det :p

Attans, jag tog visst bort det när min hårddisk blev full förra veckan :mad:

Det kan inte ha sparats i "den delade mappen"?

EDIT: jupp, jag har hittat det. Vart skall jag skicka det nu då?

Attans, jag tog visst bort det när min hårddisk blev full förra veckan :mad:

Det kan inte ha sparats i "den delade mappen"?

Jag har nya msn-betan där det inte finns någon "delad mapp". Men jag kan logga in ändå så får du se ifall du finner nåt :p

@Tayya: Är modden anpassad för In Nomine?

hittade några kartor som kan vara av intresse för dig:

Handelsfrbund-1.jpg

För placering av COTs, använder aldrig i själva spelet mer än för att beskriva vilka länder som var ekonomsikt beroende av vilka etc. Gäller för startdatumet.
Egentligen är denan bättre för att visa ekonomsikt beroende:

spridning.png

Den visar spridningen av den ekonomiska krisen, de röda områdena blev drabbade frst, är rikast och ingår i samam ekonomiska nätverk, sen spreds det utåt till de fattigare, mer avlägsna delarna.

Ukartancopy.png

Denna kan u använda om du behöver hjälp med vilka områden som är fattiga respektive rika. Enda felet är Tyskland, som egentligen är rikare. (mörkt=rikt, ljust=fattigt)

Religion, inga överraskningar och du har antagligen redan fixat det, men...
religionkartan-4.jpg

Och slutligen, det mesta användbara kanske, den kompletta världskartan:

vrldskartacopy-1.png

Kina och indokina kan du bestämma själv med lite konstnärlig frihet, för jag orkade aldrig fixa något där. Enda som är säkert är att de har organiserade stater.

Ja, det var EU3 Complete som fick mig att ta upp modden. Den är IN-synkad.

Du kanske borde uppdatera föstasidan så det står 3.1 och inte 1.3 då ;)

Jag ska testa modden lite, måste bara ladda ner No Time Limit dock

Last edited:
Är det den från feb. 06?

@Tayya. Vilken version av No Time Limit använder du?

Ja, fast jag har känslan av att den var officiell mapp även efter det.
I vilket fall räcker det mer än väl. Tyvärr ska det sägas att det sällan var den officiella versionen som gällde.

Idéer för missions och liknande hittas med fördel i filen "Framtida planer.txt" och i mappen "händelser".

En sak som jag inte märkte förrän nu är att alla PM som skickades till mig under spelets gång är med i den filen :eek:o
blir ett helvette för någon att titta igenom dem dock *tycker synd om Wetew* :p

Är mina PM med där med! :mad:

Edit: eller menar du att jag hela tiden fick kolla igenom dem :p