• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

Gathenhielm

WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEE!
75 Badges
May 15, 2002
2.701
3
  • Crusader Kings II: Conclave
  • Cities: Skylines - Mass Transit
  • Stellaris - Path to Destruction bundle
  • Crusader Kings II: Monks and Mystics
  • Stellaris: Leviathans Story Pack
  • Stellaris: Digital Anniversary Edition
  • Europa Universalis IV: Rights of Man
  • Stellaris
  • Europa Universalis IV: Mare Nostrum
  • Cities: Skylines - Snowfall
  • Europa Universalis IV: Mandate of Heaven
  • Europa Universalis IV: Cossacks
  • Cities: Skylines - After Dark
  • Crusader Kings II: Horse Lords
  • Europa Universalis IV: Common Sense
  • Crusader Kings II: Way of Life
  • Europa Universalis: Rome Collectors Edition
  • Europa Universalis IV: Pre-order
  • Europa Universalis IV: El Dorado
  • Stellaris: Megacorp
  • Europa Universalis 4: Emperor
  • Crusader Kings III
  • Stellaris: Ancient Relics
  • Cities: Skylines - Campus
  • Imperator: Rome Sign Up
  • Prison Architect
  • Imperator: Rome
  • Europa Universalis IV: Golden Century
  • Crusader Kings II: Holy Fury
  • Europa Universalis III: Collection
  • Europa Universalis IV: Dharma
  • Cities: Skylines - Parklife
  • Europa Universalis IV: Rule Britannia
  • Stellaris: Apocalypse
  • Europa Universalis IV: Cradle of Civilization
  • Age of Wonders III
  • Stellaris: Synthetic Dawn
  • Europa Universalis IV: Third Rome
  • Crusader Kings II: Sons of Abraham
  • For the Motherland
  • Europa Universalis IV: Wealth of Nations
  • Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
  • Europa Universalis IV: Art of War
  • Europa Universalis IV
  • Divine Wind
  • Europa Universalis III
  • Deus Vult
  • Crusader Kings II: Sword of Islam
  • Hearts of Iron III
  • Crusader Kings II: The Republic
"Anden lever vidare" är ett spelkoncept som jag testat nu två gånger till det vanliga CK och som jag tänkte skulle skriva en AAR för alla er stackare i och med att Deus Vult släpps.

Tanken är den att jag väljer en karaktär som jag spelar livet ut (eller tills han förlorar sin sista titel). När jag är klar med denna så byter jag till en ny som jag spelar livet ut. Och så fortsätter det så. Varje karaktär kommer dessutom ha en i förväg bestämd ambition som jag ska försöka uppfylla.

Förhoppningsvis kommer detta leda till en del spektakulära misslyckanden, men också ett försök att spela CK utifrån ett mer mänskligt perspektiv, där man inte har längre tid på sig än sitt liv.

Min tanke är också att denna AAR ska bygga mycket på er (den tänkta publiken) önskemål och förslag. Förhoppningsvis ska jag kunna förmedla tillräckligt mycket från min AAR så att ni kan välja nästa karaktär till mig.

Det var för övrigt det jag tänkte inleda med. Vilket land tycker ni jag ska börja med? Själv är jag lite sugen på Porto.

Du kommer alltså börja med en hertig eller kung i te.x. Porto. Men sedan så fortsätter du inte med hans son utan du väljer bara en ny? :confused:
Eller är det precis som en vanlig AAR?

Låter skoj med en ny AAR!
Givetvis önskar jag mig en dansk Konung :D

Wetew said:
Du kommer alltså börja med en hertig eller kung i te.x. Porto. Men sedan så fortsätter du inte med hans son utan du väljer bara en ny? :confused:
Eller är det precis som en vanlig AAR?
När han dör så så väljer jag en ny, ja.

Mr. G said:
Låter skoj med en ny AAR!
Givetvis önskar jag mig en dansk Konung :D
Danmark med Knytlingarna är alltid kul, men vilken ambition borde han ha? Erövra hela baltikum?

Erövra hela Sverige! :D

Gathenhielm said:
Ok vi kör på det.

Underbart!
Ser verkligen framemot denna AAR! :)

är inte det bara att claima "king of sweden" och sen starta krig?
eller är det sånt tankesätt som gör att mina vasaller alltid gör uppror? :eek:o

((Alla som förväntade sig massor med action och storslagna intriger och nya kungatitlar kommer bli besvikna))

Introduktion

Jag är vad ni skulle kunna kalla en ande. Jag finns egentligen inte för er. Min existens är utanför eran värld. Ibland kan jag dock av ren nyfikenhet eller tristess få för mig att stiga ner till er värld, dock bara i era tankar. Ibland observerar jag bara, ibland är jag kungen som leder sina trupper i strid. Vissa stunder är jag den ni hatar och fruktar, en seriemördare i London. Ibland är jag en profet för miljoner människor. Vad jag gör intresserar mig sällan, eran reaktion är det som om och om igen drar mitt intresse. Ni är kanske inte guds vackraste skapelse, men ni är klart den unikaste.

Kära församlade, jag tänkte idag lyfta lite av min slöja och berätta vad som jag kom mig för under den tid som ni kalla för medeltiden.

Svend Estridson Knytling 1019-1069​

Det första stället som jag färdades till var nuvarande Danmark. Vid den här tiden regerat av den något excentriske och mycket livsglade kung Svend. Jag drogs till honom för att jag kände en stark tanke eller känsla strömma ut ur honom. När jag närmade mig och behagligt slog mig ner på hans axel så formades sig känslan runt mig. Det var en stark avundsjuka, för att inte säga begär. I det karga norden fanns en kung, en man vars titel Svend ville ha. Denna man var kungen av Sverige och titeln var Sveriges krona.

Fullt nöjd med detta så slog jag mig ner i hans sinne och började smida mina planer. Det första jag ställdes för var två ganska luggslitna embassadörer från Norge respektive Sverige. De bugade, presenterade sig som Svein och Kol och de bringade med sig två väldigt liknande meddelanden från sina kungar. Ett förslag om evig vänskap och brödraskap. Vis som jag är och rakt emot vad käre Estrid hade velat så tackade jag ja till de båda förslagen. Att hugga någon i ryggen är klart mer uppfriskande.

Kontakter slöts snabbt med kungens rival, hertigen av Uppland.

upplandji7.jpg

Några av Estrids förkrossade barn skickades dit.

Tyvärr var den medeltida världen full av ideal som ära och rättfärdighet så ett anfall på Sverige drog ut på tiden, mest för att man måste ha saker så som casus belli. Svend höll med om detta och skaffa de sig en höll hustru för att ha lite legitimt tidsdödande under tiden.

rikissakj6.png

Rikissa, drottning av Danmark och officiell leksak.

Saker och ting samlade sig och förutom en vilsen byzantisk flotta så gick det mesta på rutin. Svend var dockfortfarande uppfylld av sin ambition och samlade ofta sin marshall inne hos sig medans smidde den ena och den andra planen ofta med enviger med den svenske kungen som huvudämne.

I början av 1069 så anföll den hedniske hövdingen av mecklenburg den sanne kristne greven av lübeck. Svend som den gode kristne kung han var sände snabbt en emissar med erbjudande om beskydd. Den okunnige greven avböjde. Kungen gav sig då iväg på en egen färd för att övertyga greven, men red ner i ett hål (nej jag lät faktiskt Svend rida själv...) och fall av hästen och bröt nacken. Ett alltför tidigt slut och mycket besviken lämnade jag Danmrk och hade få tankar på att återvända.

screensave25zp0.jpg

Slutet på Svend, i allmänhet livsglad och i synnerhet kvinnoglad konung av Danmark.​

vilken snopet kort början :p

Snopet att han avled så snabbt :p

Hehe, så där kan det gå :D Eftersom du nu inte skall spela med kungens arvinge så föreslår jag att du istället väljer kungen av Skottland! :D

Coolt :cool:

Gathenhielm said:
Kungen av Skottland är det då! Jag föreslår erövrandet av så mycket som möjligt av England som ambition.. :D
Varför det. Jag föreslår istället att du försöker erövra alla provinser på de brittiska öarna ;)

Wetew said:
Varför det. Jag föreslår istället att du försöker erövra alla provinser på de brittiska öarna ;)
Vi kör på det! Här finns inga anledningar att vara modesta!

Nytt kapitel imorgon med helt ny berättarstil!