• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

MarkusH

First Lieutenant
2 Badges
Nov 12, 2009
229
0
  • Rome Gold
  • 500k Club
Kör en campain på Europa Universalis III med Napoleons ambitions och In Nomine där jag skapar mitt Brandenburgska Imperium. :rofl:
Har lyckats lägga under mig ett flertal områden och kontrollerar flera vasaller så det går ju framåt. Och bygger upp min Reformerta allians. :p

Har ett stort problem dock, en osannolikt hög inflation. :(

Jag vet inte hur jag ska få bort det, har låga skatter, national bank, och har inte mycket trupper och har endast vid ett fåtal tillfällen hyrt in legoknektar. :confused:
Nu har jag 40 i inflation vilket är mer än dubbelt så mycket som den näst högsta, Portugal.

Så, därför tillfrågar jag er, hur i helvete ska jag sänka den förbannade inflation? :mad::confused:

En level två fortifikations kostar 135 dukater, och inflationen har skiftat mellan stigande och orörlig ända sedan spelets början.

Jag vet att låga skatter sänker inflation, men isådanafall måste jag har 0% i skatter.

Last edited by a moderator:
Jsa visst ja, finns dem byggnaderna, men har inte låst upp dem än, och vid det laget kommer min inflation vara över 100 % om det fortsätter så här

Dra ner skatterna/treasury till noll, sänk militärens budget tills du slutar förlora pengar årligen, disbanda trupper om det inte räcker. Tror du har 33% chans att förlora två inflation om du går mot Free Subjects (Improved Administration heter eventet, du kan ju titta vad som triggar det i inrikespolitikfönstret)

Skaffa ett par Master of Mint eller vad dom nu heter x)

Om du är i fred kan du dra ner på arméns och flottans underhåll. Glöm bara inte att höja dem när du går ut i krig igen.

Ok, hur mycket kan jag sänka dem? eller rättare sagt hur mycket är det bra att sänka dem?

Gjort det, tack för tipset Inflationen ökar inte mera längre iallafall.

Last edited:
Sätt krigarnas betalning på 0 när det är fred. De skall få betalt när de arbetar inte annars.

Myntningen skall vara längst till vänster så får man -0,10 inflationen årligen. Går inte det har man för stor här.

Sätt krigarnas betalning på 0 när det är fred. De skall få betalt när de arbetar inte annars.

Myntningen skall vara längst till vänster så får man -0,10 inflationen årligen. Går inte det har man för stor här.

Man kan aldrig ha för stor här. :d