• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

Captain Frakas

Field Marshal
13 Badges
Apr 10, 2002
7.159
7.141
  • Cities in Motion
  • Crusader Kings II
  • Crusader Kings II: The Old Gods
  • Europa Universalis III Complete
  • Europa Universalis IV
  • Hearts of Iron III
  • Heir to the Throne
  • Semper Fi
  • Victoria 2
  • 500k Club
  • Hearts of Iron II: Beta
Le prochain jeu de paradox...

... semble être une extension pour Crusader Kings.

Newsletter Paradox said:
COMING PROJECT ~NEWSLETTER EXCLUSIVE ~

As always, speculations are running wild around our upcoming projects and we are very close to another official announcement! While we are not ready to fully reveal the project yet, see if you can guess what it is?

"It will offer a continuation of one of the most appreciated core community Paradox titles. The expansion is an enhancement of all key features while still keeping to the core of the game. Our aim is to give its fans a great gaming experience while opening up the brand to a larger strategy gaming community. Stay tuned for more news...

Johan said:
It is not HoI3, nor an expansion for HoI.

Johan said:
Not that I am saying we're doing something with CK... but it scored better in reviews than both hoi1 and vicky.... Only the eu series had a better rating with the first iteration.

Balor said:
Its an expansion! not a sequel.

I've been personally doing all the core programming work.. And we've had great fun in multiplayer at the office.

I expect the announcement to go out early next week...

Balor said:
Well, the CK that was released was something we had to develop internally from scratch in <6 months. We made some major mistakes interface wise, and some concepts were cut that could have made it even greater. I hope to one day make a better version, as I think the original design document me, Greven & Doomdark made is one of the best designs ever made.

Une extension pour CK ne m'enchante guerre.
Un CK2 avec le moteur d'EU3 m'aurait vraiment plus par contre.
Le concepte de CK est effectivement génial, et sa réalisation à chier.
Vu ce qu'est CK1, autant tout reprendre à zero, plutôt que de sortir des extensions.

Bon bah, si c'est vraiment une extension pour CK, tant pis.

CK me paraît un peu vieux pour faire une extension dessus, non ?
Je pencherais plutôt pour un CK2 en 3D, puisque chez Paradox on est en plein dans la " génération 3D ".
Enfin, du moment que ce n'est pas Victoria 2 ça me va (j'ai à peine commandé le je jeu :eek:o).

Captain Frakas said:
Une extension pour CK ne m'enchante guerre.
Un CK2 avec le moteur d'EU3 m'aurait vraiment plus par contre.
Le concepte de CK est effectivement génial, et sa réalisation à chier.
Vu ce qu'est CK1, autant tout reprendre à zero, plutôt que de sortir des extensions.

quand on voit ce qu'ils ont fait de Victoria avec Revolution, je pense au contraire qu'ils peuvent faire des miracles. :cool:
(car c'est un miracle qu'il lui faut à CK pour le rendre a nouveau intéressant)

Arakor said:
CK me paraît un peu vieux pour faire une extension dessus, non ?
Je pencherais plutôt pour un CK2 en 3D, puisque chez Paradox on est en plein dans la " génération 3D ".
Enfin, du moment que ce n'est pas Victoria 2 ça me va (j'ai à peine commandé le je jeu :eek:o).

Balor à dit
Balor said:
Its an expansion! not a sequel.
, donc ca ne peux pas être un CK2 en 3D malheureusement.

Disons que c'est surtout au niveau des relations internationales que ca merde CK...sinon, la base est marrante...

Mais comme je dis, il manque surtout un simulateur de "chasse" pour faire passer le temps [parce que bon, avec certains avatars, on peut pas trop tenter autre chose...et un accident est si vite arrivé...(ca changerait des trotinettes :p )

je ne suis pas très chaud pour voir développer le concept CK. :eek:o C'est le jeu le plus immoral que je connaisse ! :eek: On favorise l'eugénisme en sélectionnant ses descendants :eek:

:p

hildoceras said:
je ne suis pas très chaud pour voir développer le concept CK. :eek:o C'est le jeu le plus immoral que je connaisse ! :eek: On favorise l'eugénisme en sélectionnant ses descendants :eek:

:p

Peut-être que cet aspect des choses à décidé nos amis Suédois à revoir les principes...

Erispoe said:
quand on voit ce qu'ils ont fait de Victoria avec Revolution, je pense au contraire qu'ils peuvent faire des miracles. :cool:
(car c'est un miracle qu'il lui faut à CK pour le rendre a nouveau intéressant)
Je trouvais Victoria très bien même sans Revolutions.

Par contre je m'exprimerai pas sur ma vision de CK pour pas être désagréable. En effet je suis pas son premier fan et faudra un miracle pour son extension...

En fait, CK avec un territoire plus petit et orienté multi joueur, ca peut être assez drôle :eek:o
Parce que voilà, l'IA comme d'hab, n'est pas vraiment douée et en mutlijoueur, la carte est tellement grande qu'on peut arriver à ne jamais se croiser...

Et encore, avec la taille de la carte, c'est pas trop grave, en mutli on peut décider de jouer un royaume uniquement et ca marche déjà à mon avis très bien...

Ce qu'il faut, c'est régler le problème de la Reconquista, des Croisades et des Mongols et hop !

Oli le Belge said:
Ce qu'il faut, c'est régler le problème de la Reconquista, des Croisades et des Mongols et hop !
C'est vrai que ça représente si peu...

Ce qui m'énerve bcp c'est les fatimides en norvège et inversement. Un peu trop courant que la carte ressemble à rien.

Oli le Belge said:

Bof.
Comme dit par Crash, le vrai souci est la débilité profonde des guerres saintes - la prise automatique des territoires est la plus grande des idioties, et amène toutes les catastrophes.
La vassalisation forcée, contre les adversaires sur lesquels on a des droits, serait aussi une bonne chose.
Enfin, un système de relation basé sur les personnes - avec des "amis", "relations", "ennemis", qui viendraient en aide ou feraient des coups pourris - serait à mon avis un plus bienvenu (étant donné qu'il est difficile voire bête d'instaurer des relations entre principautés).

Sire Philippe said:
Bof.
Comme dit par Crash, le vrai souci est la débilité profonde des guerres saintes - la prise automatique des territoires est la plus grande des idioties, et amène toutes les catastrophes.
La vassalisation forcée, contre les adversaires sur lesquels on a des droits, serait aussi une bonne chose.
Enfin, un système de relation basé sur les personnes - avec des "amis", "relations", "ennemis", qui viendraient en aide ou feraient des coups pourris - serait à mon avis un plus bienvenu (étant donné qu'il est difficile voire bête d'instaurer des relations entre principautés).

Oui, enfin, moi, je voulais juste être synthétique...parce que moi aussi j'ai une liste de revendications longue comme le bras :D :D :D

Bon, bah j'étais bon !

Susana said:
Announcement - Crusader Kings: Deus Vult
New York, USA (July 31, 2007) - Paradox Interactive announced today an expansion pack to Crusader Kings, their grand strategy game for players vying to create the most powerful dynasty of medieval Europe.

Play as the leader of a glorious dynasty in the period of 1066 to 1453 A.D. Your task?Amass prestige; increase the greatness of your lands and your treasure coffins, build Cathedrals and Castles, appoint vassals and battle traitors, introduce laws and set taxes while interacting with hundreds of courtiers and nobles.

In addition to a graphical overhaul to increase player experience, the epic and intense strategy expansion Deus Vult brings:

* Various added inter-character relations, representing loyalty inside courts, relations between countries, as well as friends and rivals for all characters. No longer will realms just fall apart, a beleaguered King will always have friends who will support him. Also beware as your smoothly running realm could run into trouble when your nice loyal vassal becomes your rival.

* Introduction of new gameplay aspects like the stability affecting realms, numerous traits for characters and options for diplomacy, such as the possibility to send fosterlings to other courts. Plus an all-new system for children. No longer will a 3 year old be able to run a realm effectively. Children are all now born with 0 stats and then develop over childhood. You'll never know how good your heir will be until he matures.

* A revised interface to streamline gameplay, with several completely redesigned windows. Immediate alert icons highlight immediate problems with your realm and a full ledger with more than a dozen detailed pages.

* A variety of new events as well as a substantial amount of changes and improvements to the tools used by modders.

Deus Vult is scheduled for a release in late September, 2007 and will be available through digital download on GamersGate. The game will retail for $14.99/€14.99.

Quelques captures d'écran ici : http://www.europa-universalis.com/forum/showthread.php?t=315820

Johan said:
Here's the screenshot in "highres"

deusvult_2.jpg

Shows new artwork, the new laws screen and some alerts..

deusvult_1.jpg

Shows a rather interesting page from the new ledger.

deusvult_3.jpg

Shows the completely reworked courts screen.

deusvult_4.jpg

Shows amongst other things, some new event powers.

:)

Un modérateur devrait pouvoir déplacer cette enfilade dans le sous-forum CK franco.

J'éspère qu'ils ajouteront en loi de succession une option cognatic Primogeniture.

Last edited:
La liste des "possible inheritances" dans le "leadger", s'ils détailles les successions possible pour tout les titres et pas juste pour les titres principaux, c'est uniquement dans le cas d'une loi "gavelkind" ?

Faut pas rêver, alors je pense que oui... (surtout vu l'interface) mais bon.

Johan said:
religious wars have been severly reworked.

Johan said:
will be like revolutions..

ie, it will need the original game.

Petit compte rendu :

Johan said:
Had a fun test-run on my second pc this afternoon as the Duke of Moray...

Took me 8 bloody years, but after that, there were no more Kingdom of Scotland, and we were all old ruled from London.

Siding with my rival when he insults me in front of the royal court was not a terribly bright idea of the King of Scotland. Dropped me to low stability, and I had a duke and the king as my rivals.. and my only friend the petty norwegian count of Shetland, and of course he was not useful to get as an ally.

So I did what all people do in those circumstances.. Pledged allegiance to England, and sent my oldest daughter as a fosterling to the English court.

And then declared war on my rival... And my liege in England helped.

Now, I'm an old man, but ruling over half of the scottish part of England, with 2 vassals in Ulster and Mar.... Only bad thing is that my only living son is both blind and a coward... :) And my daughter at the english court only befriend lesser courtiers.. damn her..

Bon, vu que personne ne l'a encore fait, j'ouvre le thread pour discuter de la future extansion pour CK, Deus Vult.
New York, USA (July 31, 2007) - Paradox Interactive announced today an expansion pack to Crusader Kings, their grand strategy game for players vying to create the most powerful dynasty of medieval Europe.

Play as the leader of a glorious dynasty in the period of 1066 to 1453 A.D. Your task?Amass prestige; increase the greatness of your lands and your treasure coffins, build Cathedrals and Castles, appoint vassals and battle traitors, introduce laws and set taxes while interacting with hundreds of courtiers and nobles.

In addition to a graphical overhaul to increase player experience, the epic and intense strategy expansion Deus Vult brings:

* Various added inter-character relations, representing loyalty inside courts, relations between countries, as well as friends and rivals for all characters. No longer will realms just fall apart, a beleaguered King will always have friends who will support him. Also beware as your smoothly running realm could run into trouble when your nice loyal vassal becomes your rival.

* Introduction of new gameplay aspects like the stability affecting realms, numerous traits for characters and options for diplomacy, such as the possibility to send fosterlings to other courts. Plus an all-new system for children. No longer will a 3 year old be able to run a realm effectively. Children are all now born with 0 stats and then develop over childhood. You'll never know how good your heir will be until he matures.

* A revised interface to streamline gameplay, with several completely redesigned windows. Immediate alert icons highlight immediate problems with your realm and a full ledger with more than a dozen detailed pages.

* A variety of new events as well as a substantial amount of changes and improvements to the tools used by modders.

Deus Vult is scheduled for a release in late September, 2007 and will be available through digital download on GamersGate. The game will retail for $14.99/€14.99.
Le premier point me semble interessant. Apparement, cela en sera fini des royaumes qui eclantent pour 2/3 bricoles.
Le second m'intrige surtout pour la nouvelle gestion des stats des enfants.
Le reste, bon, me semble classique. Mais les nouvelles fenetres ne seront pas trop, c'est fatiguant de tout faire manuellement.