• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Zuckergußgebäck said:
Med "finsk" menade jag "i finsk tjänst".

Då är du alldeles korrekt. :)

Zuckergußgebäck said:
Några kommentarer till bilderna?

Bilden på motorcyklisten är bäst, tycker jag. :)

Här är några bilder som säkert kan användas:

Infanteri

Infantry '18 (De finska jägarna under utbildning)
[IMG]http://www.otavanoppimateriaalit.net/aineisto/arkisto/jaakarit/jaakari.jpg

Infantry '36 (Soldater i början på Vinterkriget)
1.jpg

Infantry '39 (Skyttelinje under Vinterkriget)
Talvisota2.JPG

Infantry '41(Överste Uno Fagernäs vid en förbimarsch i Fjärrkarelen 1941)
4108Fagern%E4sVastaanottaaOhimarssin.jpg

Infantry '43 (Soldater i en stridsgrog under slaget vid Tali-Ihantala
300px-Panzerfaust6.jpg

Infantry '45 (Soldater under Lapplandskriget)
lapin_sota_kuva%202.jpg

Bra bilder, tycker jag. :)

Jo, det finns redan men endel bilder är snyggare än andra. De senare infanteribilderna tycker jag inte är speciellt snygga tillskillnad från de tidigare. Så mitt förslag är att vi byter ut de fula (såklart :p ). Den där '43 Tali-Ihantala var jäkligt snygg. Den sista var också snygg men den kan nog vara svår att beskära till rätt storlek utan att förlora alltför mycket, ska testa.

Bilderna på halv-motoriserade infanteriet var snygga också, Zuckergußgebäck! Fast jag håller nog på bilder med lastbilar istället för motorcyklar.

Vad använder du för nåt program Zucker, paint? Jag tycker som sagt inte om bilderna 2, 3 och lite av 4. Bilden när de åker skidor med snöcamo över ryggsäckarna ser de ju ut som de har ryggpucklar.. Men jag kan fixa till de i photoshop troligen idag.

Det är är snyggt om man gör bilderna till S/V innan så de inte är gula.

Jag gjorde några av bilderna (som jag tyckte var snyggast av de) i photoshop och gjorde de svartvita om de var önskat.

Jaakari1.png

finlandinfantry1.png

lapin_sota_kuva2-1.png

Finns det intresse med att återuppväcka det här och fortsätta arbetet?