• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

unmerged(67185)

Lt. General
Feb 5, 2007
1.471
3
Är det någon annan här som också fann ett större nöje att spela gamla Victoria utan REV?

Spelet var faktiskt betydligt roligare då man verkligen kontrolerade alla aspekter i landet, kanske jag bara blivit väldigt bra på Vicky Rev men jag tycker att det är rätt simpelt. För att få profit räcker det ju bara att ställa in skatterna och tariffs rätt, samt införa alla sociala reformer men inte betala för dem och införa demokrati för att få den ultima Imigrations magneten.

Någon annan här som är ett kontrolfreak och gillar att spela orginal Victoria mer? :D

Det beror lite på vilket land man spelar. Spelar du ett <20-provins-land kan det vara roligare men då man oftast expanderar och befolkningen ökar blir det oftast sjukt jobbigt att uppgradera alla järnvägar och sådant själv.

Det beror lite på vilket land man spelar. Spelar du ett <20-provins-land kan det vara roligare men då man oftast expanderar och befolkningen ökar blir det oftast sjukt jobbigt att uppgradera alla järnvägar och sådant själv.

Det är ju det som är det roliga :p

Känns som jag i stort sätt aldrig har någon kontroll alls i Vicky Rev såvida jag man inte har ett state capitalism eller planned economy parti.

Typiskt min CD Skiva till orginalet är kvaddad.

Kan man reparera skivor på något sätt?

ångrar att jag inte köpte på gamersgate...

edit igen

Lyckades få den att funka genom att skölja den med vatten och sedan torka! :)

Last edited:
Du kan ju köra som en statskapitalistisk monarki, samma sak typ. Jag gillar att det blir en större issue med demokratiska reformer - visst, folket blir gladare, men man har också mindre kontroll över sitt land. Samma sak med mainstreamideologier kontra extrema ideologier, de extrema är oftare statskapitalistiska/planekonomiska, men ogillas och därför antingen högre revoltrisk eller så får man dem inte till makten alls. Känns bara dumt att bry sig när partierna egentligen kvittar. Och det finns ju trots allt inget du kan göra i vanliga som du inte kan göra i revolutions.

Sen älskar jag att slippa bygga järnvägarna själv. Fyfan vad jag hatar det när jag är ett stort rike, speciellt om man har kolonier också. visst, det kanske är oförtjänt lätt att få järnvägar mer eller mindre gratis, men så jobbigt som det är att bygga dem själv bryr jag mig inte :p

Gillade Vicky utan Revolutions då man fick pillra med allt, men jag tycker ändå att Revolutions gör spelet bättre. Större valmöjligheter och dessutom ett par extra år.

Äh Victoria är väl lite kul men det är ganska fucked up och är i stort behov av en uppföljare.

Eftersom det är no-cd till paradoxspel blir skivorna inte särskilt slitna. Man använder dem ju bara under installation.

Eftersom det är no-cd till paradoxspel blir skivorna inte särskilt slitna. Man använder dem ju bara under installation.

Man skulle kunna tro att sådant var fallet men mina Paradoxspelskivor är i värst skick av alla mina skivor.... Ändå rör jag vid de kanske max 4 gånger om året.