• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Absolut! Var bara osäker på hur det gick framåt med SIP och ville inte kapa tråden. OOB'n är i stora delar Teutonburgers med vissa modifikationer.

Är Alphan på väg?

Är Alphan på väg?
Jodå, i sinom tid.

Kan meddela att jag genom krigsarkivet på nätet har hittat bilder på ca 300 olika officerare ner till överstelöjtnant/ kommendör. Kostade 100 spänn att få tillgång till det, men det var det värt.

Last edited:
Är nu klar med det fruktansvärt tråkiga arbetet att lägga till ledare. Totalt har Sverige nu 236 ledare, lite mer än Frankrike och lite mindre än Polen. Vill också passa på att tacka Henke på Stonyroad som bidrog med ett antal bra bilder av officerare i flottan.

Hej,

Grymt bra mod som du har på gång här ser väldigt bra ut tycker jag.
Har du funderat nåt på att lägga ihop din mod sen med Devildread´s ICE mod?
Det vore grymt om du skulle vilja det, men det beror ju på vad han tycker me.
Är det okej om jag använder en del av din OOB till min tråd på ICE sidan ,för saknade Flyg och Land enheter?
Jag skriver självklart varifrån jag har fått ändringar ifrån.

/Marine

Bulltofta fanns att användas (vilket man gjorde under kriget).
Bulltofta ligger inte i Stockholm. Lvl 1 (eller 2)-flygbas i Malmö skulle nog representera Bulltofta ganska bra vid början av spelet, som sedan får byggas ut av spelaren när han vill förlägga F10 dit.

Hej Palm och CO hur går det?
Jag har en hel hög ministerbilder liggandes som ni kanske kan använda, som jag har gjort till HoI 1.
Jag har trots all kollat upp en hel del namn på ministrar från olika moddar till HoI 2 och 3 här på forumet. Så tänkte jag kunde bidra lite... ;)

Maila eller PM'a eller nått jag är inte inne på P'dox alltför ofta...

Vad sägs om detta:

Fick idén från Danevang's nu döda mod.
Untitled-2copy.png

Tycker, för att vara uppriktig, det är ganska gräsligt. Varför inte bara colorera en riktig bild om man måste ha färg?

Jodå, i sinom tid.

Kan meddela att jag genom krigsarkivet på nätet har hittat bilder på ca 300 olika officerare ner till överstelöjtnant/ kommendör. Kostade 100 spänn att få tillgång till det, men det var det värt.

Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av de bilderna? Vore väldigt snällt. Jag står givetvis till ditt förfogande om det är något av mitt material jag kan hjälpa dig med.

Uppdatering

Modden fortgår i rask takt och release kommer allt närmare, jag kan i princip lova att en release kommer innan den nya expansionen.

Anledningen till att det har tagit sådan tid är att jag hela tiden har expanderat modden till att gälla mer saker.

Här är lite bilder:

Nordenkartan omgjord fullständigt och nästan 250 provinser har lagts till:

Untitled-1copy-3.png

Untitled-1copy-1.png

Smakprov av flottan:
Untitled-1copy-2.png

Interface för officerare:
Untitled-3copy.png

Kolorerade ledare:
Untitled-4copy-1.png

Last edited:
Här kommer en bild på sedermera flygvapenschefen Bengt Nordenskiöld som inte riktigt har har den där "death ray-looken". Tycker personligen att ledarna är mycket trevligare i färg, är ni andra av en annan uppfattning?

IMG_0024co2py.png