• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

unmerged(58575)

Nörd med social kompetens
Jul 1, 2006
915
0
Japp här skall jag skriva lite om mitt första spel någonsin med Preussen i Victoria Revolutions. Vet ingenting så det blir spännande (fast har läst vissa andras så helt ute och cyklar borde jag inte vara.. eller?)

hur tar man screenshots?

f11, de sparas i spelmappen (de har ingen egen mapp utan ligger brevid .exe-filen och det där andra)

Last edited:
Hmm .. finns inga bilder i mappen :/

Verkar hända rätt mycket automatiskt utan att jag gör särskilt mycket, jag splittar populationer osv...

EDIT : WOAH! KRIIG.. aja.. danmark krossade man lätt... bra start :)

Hmm .. finns inga bilder i mappen :/

???
Sjukt, det ska verkligen göra det. Jag har använt det till min AAR på exakt det sättet jag skrev. Jag vet inte ens vad som skulle kunna vara felet, men det är väl ändå för sent. har du spelat (minst) en uppdatering av speltid utan screens är problemet ett faktum :(

Om du använder Vista måste du klicka på "visa kompabilitetsfiler" för att se dem.

woah.. .där rök en hel del tid xD

Lyckades skapa Tyskland (lite förvånad då jag precis klarade av att få fred med Österrike, och sedan var frankrike mycket svagare än jag trodde :) )

woah.. .där rök en hel del tid xD

Lyckades skapa Tyskland (lite förvånad då jag precis klarade av att få fred med Österrike, och sedan var frankrike mycket svagare än jag trodde :) )

Jag trodde du skulle köra Preussen i botten :mad:
:D

Gör bara inte misstaget att bli en konstitutionell monarki för tidigt; Bismarcks motrevolution kommer att förstöra resten av spelet för dig.

blev våldtagen av Österrike och Ryssland precis, därför det är så få trupper... dom krossa mig totalt tills mina två ledare och 10000 man (otroligt mycket erfarenhet måste dom ha haft, 23 istället för 16 i fire :) )

Hade i princip inga arméer kvar efter det.

blev våldtagen av Österrike och Ryssland precis, därför det är så få trupper... dom krossa mig totalt tills mina två ledare och 10000 man (otroligt mycket erfarenhet måste dom ha haft, 23 istället för 16 i fire :) )

Hade i princip inga arméer kvar efter det.
Usch, låter hemskt. Förlorade du något mer än Landshut och en massa divisioner?

Men herregud. Om du bara har 16 divisioner i reserven år 1875 så förstår jag att de krossade dig.

visste inte ens att man kunde använda den då... har numera runt 150 divisioner där :)

Dock förklarade England precis krig emot mig runt 1904... så sparade jag och slutade, får se hur det slutar, är Englands krigsAI bra? frankrikes är ju sådär helt klart.

Johnny :eek:

(Är det här en AAR eller en tråd där du berättar lite snabbt hur du har spelat victoria? :p)

missa ju massa screenshots i början och nu blir det för sent, ska skriva en AAR med ett annat land sen (förhoppningsvis ett mindre land :rolleyes: )