• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Jag använder i princip inte spionage särskilt mycket i mina spel. Jag är heller inte allmänt bra i HOI :p . Kan bara lite franska, men eftersom det lär vara en ganska meningslös ministerpost så...sure :) !

1936 scenario
SOVIETUNIONENS FORSKNING
ARM med patch 1.2

Forskningsdepartementets förslag på forskning:

Nizny Tagil Factories:
Basic Machine Tools

Charkov Factory Design:
Census Tabulating Machine

Kirov Factory Design Bureau:
Mechanized Agriculture

Grabin Design Bureau:
Rear Area Vehicle Repair Shop

Boris Shaposhnikov:
Large Front Doctrine

Alla kommentarer är välkommna.

Sliders

36’ Hawk
37’ Stand

Ministrar skall bytas ut när IC ministrar och manpower ministrar blir tillgänglig. Ja, jag brukar bygga så mycket enheter som Sovjet så manpowern tar slut.

Skarion said:
1936 scenario
SOVIETUNIONENS FORSKNING
ARM med patch 1.2

Nizny Tagil Factories:
Basic Machine Tools

Charkov Factory Design:

Mechanized Agriculture

Grabin Design Bureau:

Boris Shaposhnikov:
Large Front Doctrine

Ser OK ut, skall se om jag har några synpunkter senare.

Skarion said:
1936 scenario
SOVIETUNIONENS FORSKNING
ARM med patch 1.2

Nizny Tagil Factories:
Basic Machine Tools

Charkov Factory Design:

Mechanized Agriculture

Grabin Design Bureau:

Boris Shaposhnikov:
Large Front Doctrine

Låter bra, allt som ger mer manpower, IC och research är ju bra i början.

Skarion said:
Rapporter om relationer [Mr. G], arméen [Phadishar], flygvapnet [soos] och flottan [Mr. G] accepteras gärna för att regeringen ska kunna fatta alla beslut.

Relationer finns det Brasilien (åtminstone i 1.1) som kan bli våra allierade om vi lyckas med det innan kriget. Com Kina med, men de bör vi ta senare med tanke på Japan och Kina.

Mr. G said:
Relationer finns det Brasilien (åtminstone i 1.1) som kan bli våra allierade om vi lyckas med det innan kriget. Com Kina med, men de bör vi ta senare med tanke på Japan och Kina.

Undrar, vad skulle du säga om ett snabbt krig mot Kina?

Om vi puppet Kina tidigt så kan vi låta dem spamma infantry åt oss?

Vill gärna höra kommentarer från Padishar angående det då jag inte vet hur vanligt sådan taktik är i multiplayer och hur farligt det är.

Skarion said:
Undrar, vad skulle du säga om ett snabbt krig mot Kina?

Om vi puppet Kina tidigt så kan vi låta dem spamma infantry åt oss?

Nej, det ger dissent och kan få Japan mot oss tidigt. Dessutom brukar Tyskland vara aggressivare enligt erfarenhet när Sovjet är i krig. Och Kina är ett bra motstånd mot Japan tidigt.
Men du kan ju prova i en test-omgång om du vill.

edit: Ok, Tyskland skall ju vara mänsklig :p :eek:o

KGB rekommenderar att vi lägger alla våra spioneriresurser på att eliminera fientliga spioner i vårt land. Just nu är inte kunskapen om andra nationer speciellt viktig. Vi vill absolut inte heller förstöra vår relation med Europas väl inställda stormakter om det inte är nödvändigt.

Kamrat Yagoda

Nja, har spelat några korta spel men det var nog för ett par år sen. Men alltså jag har ju inte 100 % auktoritet när det gäller besluten. Postar ju mina förslag i tråden, och om det låter galet så säger ni ju till såklart.

Henning said:
Nja, har spelat några korta spel men det var nog för ett par år sen. Men alltså jag har ju inte 100 % auktoritet när det gäller besluten. Postar ju mina förslag i tråden, och om det låter galet så säger ni ju till såklart.

Okej - för annars är ekonomin med IC med mera ganska viktig del.

Men okej, tills vidare kör du både minister över spionage och produktionsminister. :)

Rapport över hur du anser produktionen (med settings) vill jag ha in snarast. :)

Flygvapensministern (Alkis?????) reser sig upp och skriker:
-BYGG FLYYYYYYYYYYYG!!!!! FLYYYYYYYYYG FULA FLUGA FLYYYYYYG. OCH DEN FULA FLUGAN FLÖÖÖÖÖÖÖG!!!! För han döööög!

soos said:
Flygvapensministern (Alkis?????) reser sig upp och skriker:
-BYGG FLYYYYYYYYYYYG!!!!! FLYYYYYYYYYG FULA FLUGA FLYYYYYYG. OCH DEN FULA FLUGAN FLÖÖÖÖÖÖÖG!!!! För han döööög!

Kamrat soos, snarare är din uppgift att diskutera vilken sorts flyg som bör prioriteras, hur vi bör förhindra tyska (och allierade) flyganfall, vilken sorts flygstrategi som bör utarbetas med mera.

Kan du skriva ihop en lista över flygplanen som Soviet har 1936, i vilka provinser de är och hur du vill omorganisera dem? Också tips om du vill promote dina piloter bör postas. :)

Skarion said:
Kamrat soos, snarare är din uppgift att diskutera vilken sorts flyg som bör prioriteras, hur vi bör förhindra tyska (och allierade) flyganfall, vilken sorts flygstrategi som bör utarbetas med mera.

Kan du skriva ihop en lista över flygplanen som Soviet har 1936, i vilka provinser de är och hur du vill omorganisera dem? Också tips om du vill promote dina piloter bör postas. :)

Alla flyg, överallt!!

(OOC: Han gör skäl till sitt namn :) )

OK, men om någon vill vara spionageminister lämnar jag självklart över den utan vidare. Till produktion:

Om jag inte minns fel börjar vi med mycket missämja. Cyklar åt folket! (consumer goods). Sen måste vi utveckla vår industri till säg 39? Hur vi ska disponera resurserna till de olika delarna av vår vapenmakt tar vi då. OK eller? Skulle gärna vilja ha lite information om IC bland stormakterna. Vet inte riktigt vilket scenario eller mod vi kör..eller arma eller dd för den delen.

Kamrat Lazar Kaganovich