• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Hullu Hevonen said:
moro, finns he någon som houstar (eng. hosting) ett spel imoron 13 augusti el 14 augusti?
OBS: europa universalis 3 spele
Du vill ha nån som kan hosta ett spel imorgon elller dagen efter det, om jag förstått dig rätt? Det finns ett par här som säkert har kapaciteten för det, men du kanske borde vara lite mer specifik, vilken tid osv...

Ta och kolla in Sabelskakande, Segervisshet och Saftspillande! - En EU3 Kampanj ifall du gillar Mp-spel och att snacka en massa strunt under tiden ;)

Om du vill spela går det nog att ordna.

skulle gärna vara med om det vblir något

jag aldrig spela online för jag hade checksum problem. och för att jag e ny så is int jag själv hosta ett spel. helst nångon på kvälls tid, ingen skilna hurdant spel
de e men någon. men någon som hostar ett spel

edit: helst orginal versionen, o int helst nån mod

Hullu Hevonen said:
jag aldrig spela online för jag hade checksum problem. och för att jag e ny så is int jag själv hosta ett spel. helst nångon på kvälls tid, ingen skilna hurdant spel
de e men någon. men någon som hostar ett spel

edit: helst orginal versionen, o int helst nån mod
Att du inte spelat nåt mp innan spelar ingen roll. Ta ett enkelt land och se till att erövra så många provinser som möjligt. Det är nog den lättaste taktiken för en nybörjare. Sedan kan man försvåra spelet betydligt mer till man spelar med jämngoda personer som gör det hela till en fantastiskt rolig upplevelse (ända tills man förlorar) ;)

Hullu Hevonen said:
hur vinner man? e de last man standing?
Precis som i singleplayer så kan man vinna genom att ta över hela världen. Men mer sannolikt är att man egentligen inte vinner, utan att den som verkar störst anser sig ha vunnit. Likaså kan en mindre spelare anse sig själv som vinnare då den överlevt 300 år mot stora nationer. Sätt upp egna mål och förändra dem när du klarat dem...

Hullu Hevonen said:
hmmm... kiva! men kan man ta övi världen med en allians t.ex. två spelare.
Du kan göra det själv... Det är precis som vanligt i SP. Men istället för 200 olika AI:s så har du 190 AI:s och kanske 10 människor emot (och med) dig. Men bara för att du skapar en allians så skall du inte räkna med att den håller spelet ut, du kommer märka att den håller precis till det ögonblicket du eller din motståndare inser att du/den inte är i behov av en allians längre :D