• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Men det verkar gå bra för dig, kämpa på, jag hejar på dig! Jag tycker minsann du borde du bygga en enorm flotta direkt efter Italien är enat.

Jag håller med, den bästa investeringen man kan göra i victoria är att bygga världens största segelfartygsflotta :D

Rollspel på hög nivå. :D

Men det verkar gå bra för dig, kämpa på, jag hejar på dig! Jag tycker minsann du borde du bygga en enorm flotta direkt efter Italien är enat.

Jag ska komma ihåg de :D

Jag håller med, den bästa investeringen man kan göra i victoria är att bygga världens största segelfartygsflotta :D

Det har ett väldigt högt rollspelsvärde. Jag brukar försöka rollspela så mycket det går när jag spelar Victoria. Även om det inte mäts i Prestige-värde tycker jag det är en viktig del i Prestige och militärstatus även om den inte representeras i spelet. Sen så byggde man ju faktiskt segelskepp i trä ända fram till 1860-talet.

Dock blir jag alltid så sur när man närmar sig nittonhundratalets slut och flottan handlar mest om vem som har flest hundratals Dreadnaughts. Flottan lite av favorit för mig i paradox-spel. Kanske inte är så konstigt då jag är holländare. :p

Flottor... BYGG HÄSTAR!

Vad har Franco med Italien att göra?:confused:

Man kan ju heta Mohammed och bo i Sverige fast än det inte är Svenskt

[EDIT] Uppdaterar när jag kommer hem från skolan -.-

Man kan ju heta Mohammed och bo i Sverige fast än det inte är Svenskt

[EDIT] Uppdaterar när jag kommer hem från skolan -.-

Precis och Woho!

Men det var inte så stor invandring från mellanöstern till Sverige på första halvan av 1800-talet...:rolleyes:

Hur var det med Spanska invandrare till Italien under den tiden då?

Vanligt. Men min senaste post skrev jag för att visa vilken dum liknelse Hamlee använde.

Dock blev de flesta spanska invandrarna inte kungar...

Det var ju ingen dum liknelse? Det är bara två vanliga ting som sker under olika tider.

Men det var inte så stor invandring från mellanöstern till Sverige på första halvan av 1800-talet...:rolleyes:

jodå. i mitt sverige spel så hade götaland 9% araber 1840.:rofl:

Du måst verkligen köra på hög hastighet:eek: kolla loggen.

Fast skulle jag tro :p Inget stort fan av Above Medium/Medium :p

[EDIT] Normal inte Medium -.-

Last edited:
Vanligt. Men min senaste post skrev jag för att visa vilken dum liknelse Hamlee använde.

Dock blev de flesta spanska invandrarna inte kungar...

Som att allt måste gå efter historien? Att man väljer ett icke historiskt val i en Event t.ex. Min AAR jag bestämmer.

30.jpg

Attackerar nu Piedmonte. (Vet PIEDMONT men Piedomnte är coolare :p)
Tar jag över Torino så är det klart.

31.jpg

Väntar tills striden är vunnen för effektivare attack med trupperna från norr.

32.jpg

33.jpg

Jasså? Ser ut som att Carlisterna vann.

34.jpg

Nemen! Ser man på! Ja de kan bli kul.

35.jpg

Springer in i Savona sedan Nice

36.jpg

37.jpg

Sådär ja!

Franco Siciles: Vinner vi den här striden är det så gått som klart? Eller har jag fel??

General: Nej du Franco. Då är det klart :D

38.jpg

Hjälp från Öst så kanske jag vinner snabbare.

39.jpg

Dom tar över väldans mycket Söder i landet. Men det spelar ingen roll. Torino mitt = Får deras trupper..

Research Positivism.

40.jpg

Vinst!

41.jpg

Sådär

42.jpg

Franco Sicilies: JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

43.jpg

End of part 1

Viva Italia! Viva Carlistas! Viva Franco!