• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

Dr.Dave

Private
4 Badges
Mar 2, 2008
23
0
  • Hearts of Iron Anthology
  • Hearts of Iron III
  • Victoria: Revolutions
  • 500k Club
Ni som har skaffat Vicky II, är det värt att köpa just nu eller borde jag vänta tills buggar försvunnit?

Och vad tycker ni om spelet jämfört med Victoria?

Last edited by a moderator:
Ha nu fick du en egen tråd!

Så då kan jag svara på dina frågor också:

1. Nej, en ny patch är på väg rätt så snart, den borde fixa spelet en hel del. Som det är nu, så kraschar ekonomin runt 1870-1880, vilket gör att "end game" är rätt frustrerande.

2. Mindre POP micro, mer diplomatisk micro, ekonimisk micro är väl ungefär samma, man måste ha ständig koll för att ens fabriker inte ska gå under i den döende ekonomin.

Generellt sett är det också mycket mindre upprepande av samma moment om och om igen, utan mer ständigt småjusterande av diverse grejer för att ekonomin ska gå runt.

Mina tankar,( spelar ett mod som fixar ekonomin någorlunda,)

Är att jag blir frustrerad över hur lite kontroll man har. I vanliga Vicky visste jag exakt hur jag skulle manipulera mitt folk här har jag bara svaga aningar och man kan inte heller ändra politiska beslut hur som helst vilket är mer realistiskt men det hindrar mig i mitt spelande.

Brist på kontroll av pops är något som verkligen sticker i mina ögon, tycke också att det borde finnas lite mindre provinser, blir lite skrämd av OH's planer på att lägga till ytterligare stater hoppas vid gud att han inte börjar med provinser.

Antar att det går att lösa genom att bygga en stalinistisk nation.

AIN är också usel på att forska militärtech så om man bara fokuserar tillräckligt mycket på detta kan man med lätthet snabbt skjuta sank på de flesta andra nationer.

Last edited:
Jeg har ikke spilt det så mye, men liker at man ikke har så mye direkte kontroll over landet. At ting en ønsker å gjøre, må en gjøres indirekte. Det er veldig realistisk Er en ett stalinistisk land, så styrer en alt. Spiller en UK, så har en mindre makt, men det kan en forandre gjennom valg.

Spillet trenger endel balansering, Johan har lovet at det skal gjøres i 1.2 patchen. Etterpå lover han at det blir ihvertfall en patch, kanskje flere der finjustering av spillet blir gjort. De patchene blir offentlige, slik 4.1 patchen til HTTT.

V2 er et morsomt spill allerede, selv om det har endel svakheter. Jeg kan ikke huske hvilke andre Paradox spill som har vært så gode etter 1.1, kanskje EU3?

V2 er en verdig oppfølger til Vicky.
Håper at CK2 virker like godt etter 1.1, da blir jeg veldig fornøyd.

Hmm.. Som det låter på er nu så tror jag nog att jag väntar tills patchen kommit. Efter det så återkommer jag till denna tråd så får vi se om det blivit bättre!

Jag tycker också du ska köpa det. Det är riktigt kul fram till 1880.

Jag tycker man kan påverkar POPsen rätt mycket med hur man har slidersen och vart man har national focus. Det som är lite drygt dock är att om man har gjort en förändring efter man låtit tiden gå ett tag så får man kolla POPsen så det verkligen har börjat promotas till det man vill.
Det är dock lite missvisande med national focus tycker jag, de borde kallat de regional focus istället samt att man borde har flera sådana. De gör ju dessutom ingenting ifall man t.ex. ska promota till capitalists, men det inte finns några som har alla sina luxury needs som kan promota.
Dock saknar jag inte att behöva handla varor manuellt för att promota en craftsman till clerks.

Folk underskattar Laisse Fair, mina bästa spel har varit när jag har haft Laisse Fair och inte slösat pengar på att subventionera förlusttyngda industrier.

Konrad:
Jag har inte testat din mod, men fixar den rebellproblemen efter 1880?
Jag minns när jag körde Prussien (utan mod) och anföll Ryssland och de hade bara 20000 man att försvara sig med alla andra provincer var ockuperade av rebeller.
:rofl:

Det jag saknar mest är att jag skulle vilja att där var mer events. Jag gillar så många events som möjligt, helst lika många som i Manga Mundii :)

Jag tycker att du ska skaffa Victoria 2 och installera min mod ;)

Med din mod tjener jeg ingenting som Sverige, med Nabu*noe* sin tjener jeg ca 14 pund per dag etter at økonomien har ordnet seg noen måneder inn i spillet. Det i seg selv gjør at det er mer fristende å spille Nabus.:p

En fråga till er som redan har det, hur funkar det med cores i nya Vicky?

De er preset, men når du har fått riktig teknologi(tror det er nasjonalisme) så kan du få en drøss nye ved hjelp av events.

De er preset, men når du har fått riktig teknologi(tror det er nasjonalisme) så kan du få en drøss nye ved hjelp av events.

De låter rätt gött faktiskt :D

Ska försöka skaffa Vicky 2 sen, så fort jag får någon annan anledning att åka in till stan :p