• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
När kommer en eventuell beta ut?

Tänker mig en beta i början av Juni (senast). Jobbar förfullt med framförallt modellbilder till modden nu. Tyvärr har jag också mycket skolarbete som tar upp tid, men det går hela tiden framåt.

Nu är det inte långt kvar till beta...
Håller just nu på med balansering av teknologierna (ett himla diagramritande och jämförande).

Nya arbetsnamnet är "I kronans tjänst".

frontend_main_bgcopy2copy.jpg

Fy vad bra det ser ut! Längtar efter att testa det:)
En fråga bara, skulle det inte vara trevligt att göra denna mod i samband med DD ICE mod? De har ju redan en otroligt bra grund för spelet och de vill gärna ha folk som gör saker för specifika länder.

Fy vad bra det ser ut! Längtar efter att testa det:)
En fråga bara, skulle det inte vara trevligt att göra denna mod i samband med DD ICE mod? De har ju redan en otroligt bra grund för spelet och de vill gärna ha folk som gör saker för specifika länder.

Tack!

Jag har ändrat så pass mycket att det inte längre är aktuellt (bl.a. fullständigt gjort om teknologiträdet) . Dock har jag med Slans tillstånd (ledaren för HPP-modden) tagit in HPP's politiska events och deras doktrinsystem (eventuellt kommer jag implementera fler delar). I övrigt har jag tagit inspiration av Thaegen och hans stridsvagnsmod och Sverige kommer således att ha unika stridsvagnar (de har unika prestanda) tillgängliga efter att deras teknologier har blivit "upptäckta".

Jag har stött på patrull i form av en krasch den 2 Januari 1937 så därför har modden blivit försenad, men jobbar som sagt på för fullt.

Här är det nya pansarvagnssystemet:

strv.png

Srv2.png

Här är de nya bilderna på infanteriet med färglagda bilder och några i originalfärg:

InfBilder.png

Tycker ni att jag ska släppa modden nu till Semper fi (i alpha/ betastadium) eller vänta och endast släppa till den nya expansionen?

Ser bra ut. Några småsaker dock, den mycket härliga bilden på en kavallerist med pansarnäve är kanske lite oppasande för infanteri och färgen på uniform m/23 är inte riktigt rätt. På färgbilden av granatkastare med två man ser man den "rätta" färgen, uniform m/37 och m/23 var nämligen gjorda av samma tyg. Småsaker som sagt. :)

Ser bra ut. Några småsaker dock, den mycket härliga bilden på en kavallerist med pansarnäve är kanske lite oppasande för infanteri och färgen på uniform m/23 är inte riktigt rätt. På färgbilden av granatkastare med två man ser man den "rätta" färgen, uniform m/37 och m/23 var nämligen gjorda av samma tyg. Småsaker som sagt. :)

M/39 menar du? M/23 baserade jag på den här bilden: http://www.digitaltmuseum.se/things/thing/S-AM/AM.015722/image/57876.
Hur vet du att det är en kavallerist? Jag tror att bilden är tagen på infanteriskjutskolan.

Förövrigt har jag bestämt mig för att släppa en alphaversion till Semper Fi (f patchen) nu på tisdag (observera att mycket fortfarande behöver göras, särskilt med events). Det bästa med detta är att jag då kan få feedback och hjälp att hitta buggar o.s.v. Dessutom med en så kunnig historiker som Vdg här borde ju inte events vara några problem. Framförallt skulle jag vara mycket tacksam om någon har lust att hjälpa till med färgläggningen av officerarna som i dagsläget är ca 30% klart.

Slänger här in en bild på det nya "teknologiträdet" och Sveriges tekniknivå 1936:
inftech.png

M/39 menar du? M/23 baserade jag på den här bilden: http://www.digitaltmuseum.se/things/thing/S-AM/AM.015722/image/57876.
Hur vet du att det är en kavallerist? Jag tror att bilden är tagen på infanteriskjutskolan.

Förövrigt har jag bestämt mig för att släppa en alphaversion till Semper Fi (f patchen) nu på tisdag (observera att mycket fortfarande behöver göras, särskilt med events). Det bästa med detta är att jag då kan få feedback och hjälp att hitta buggar o.s.v. Dessutom med en så kunnig historiker som Vdg här borde ju inte events vara några problem. Framförallt skulle jag vara mycket tacksam om någon har lust att hjälpa till med färgläggningen av officerarna som i dagsläget är ca 30% klart.

Nej, tyget till m/39 var annorlunda, (om än dock inte särskilt mycket), på granatkastarbilden jag hänvisade till har soldaterna uniform m/37. Eftersom att tyget till m/23 (och m/37) var grå-grön-brun blir nyansen annorlunda i olika ljus. (Skillnad fanns också beroende på tillverkare.) Men huvudsakligen så är den grå färgen oftast den mest framträdande om man ser den i naturligt ljus. Jag äger själv flertalet m/23-uniformer. Som man ser på bilden jag hänvisade till så ser uniformen där inte alls särskilt brun ut, utan det grå-gröna är mest framträdande.

M/39 skulle också vara grå-grön-brun, men nyansen varier otroligt mycket beroende på tillverkare och många uniformer vara bara grå-gröna. (Och på de flesta var det gråa mest framträdande, men några ser extremt gröna ut i solljus.)

De här bilden ger färgen på m/23 mer rättvisa:
http://www.digitaltmuseum.se/things/thing/S-AM/AM.118820/image/36357
http://www.digitaltmuseum.se/things/thing/S-AM/AM.119748/image/42800

Jag vet att det är en kavallerist för att han har karbin, karbinlivrem och ridstövlar. En beriden infanterist hade visserligen haft karbin, men han hade haft benläder istället. (Att han är infanteriofficer med ridstövlar är uteslutet eftersom han har karbin och inte pistol.) Och om det bara ser ut som att han har ridstövlar pga mörk skugga eller så, är han med väldigt stor sannolikhet en kavallerist på cykel. (Tror artillerist är uteslutet om han inte har ridstövlar, de bör ju inte ha pansarnävar, de har ju kanoner att sköta.)

Jag kan färglägga 10 ledarbilder till på tisdag. Antagligen några fler, men jag vågar bara lova 10.

Har färglagt en bild och väntar på Palms godkännande men han är lite slö med att kolla sin inkorg. :p Tänkte höra så länge om ni andra tycker bilden ser okej ut:
carleson2.png