aha, jo, jag har bara spelat det en gång, så man vet ju aldrig hur stor chansen är...
Räknat ut chansen att det händer:
0.16524% :rofl:
Alltså bör det hända vart 605:e gång man spelar ifall inte spelaren lägger sig i.
aha, jo, jag har bara spelat det en gång, så man vet ju aldrig hur stor chansen är...
Ryssland och Kina blir anfallna av mer eller mindre alla Asiens länder och ganska många Europeiska och Latinamerikanska länder också. Antagligen eftersom Kinas Belligerence ligger på drygt 1200.
Australien har cores på Amerika, vilket du antagligen vet eftersom det inte är något som bara händer, men jag undrar varför?
Etiopien och Angola verkar inte vara på krigshumör...
Tyvärr inte, Det började efter att de hade annekterat Turkmenistan och Mongoliet, så kanske det är något där som är på tok?Detta händer ungefär vart 10:e spel...
Har du någon aning om vad som kan orsaka det?
Trodde jag hade fixat det, men nehepp verkar inte som det...
Australien påstår sig vara de rättmätiga arvtagarna till det brittiska imperiet (inbördeskriget under 1800-talet slutade med att förlorarna deporterades/flydde) till Australien.
Händelser som sköter återerövrandet av England kommer läggas till.
38-39 tror jag, Angola invaderade Benin senare, men Etiopien gjorde inget åt saken.Vad är datumet för screenshotet?
Tyvärr inte, Det började efter att de hade annekterat Turkmenistan och Mongoliet, så kanske det är något där som är på tok?
Aha, då borde du kanske göra relationerna mellan England och Australien lite sämre?
Jag hade 50% chans att få med dem i min allians (och lyckades...)
Kanske bara är lite förskjutning?Hmm.. Brukar inte hända så, brukade hända när de annekterade Sibirien i mina spel.
Kanske bara är lite förskjutning?
De flesta kom ju efter ett tag, så om ina hade annekterat Sibirien hade jag nog också dragis slutsatsen att det var efter att de annekterade sibirien som det började. Nu lyckades de aldrig annektera sibirien, på grund av Japans (eventstyrda?) intervention.
I vilket fall som helst verkar det ha något att göra med deras ingrepp i Sovjetunionens krig.
Det här är ju underbart! Kul upplägg! Tråkigt med så få events till Sverige, men till resten av de viktiga länderna finns det hur mycket events som helst, det uppskattas! Jag kommer inte ihåg, men hade du nån förklaring till varför världen var så upp och ner?
Tex undrar jag om bilden längst ner, är det så att Österrike annekterat Tyskland, och Soviet nästan invaderat hela Ukraina och Finland? Varför är Uppsala självständigt?
Undrar bara varför Finland är så långt neråt Sverige? Jag förstår att dom kanske skulle fått Norrland; Norrbotten, Österbotten och så vidare, men ända ner till Uppsala och Dalarna är inte trovärdigt, inte ens för en alternativ värld.