• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Testa att spela scenariot.

Den är någorlunda annorlunda än det som finns på första sidan (tack Flooper).

Tänker inte lägga till Rumänien eller Polen. Ska titta om det finns någon tag för förenade Sicilien eller Papal Staterna.

En ny stat kallad Lousiana är planerad, men inte ditlagt ännu. Vill göra klart det mesta andra sakerna först. Annars tänker jag inte ändra nordamerika.

Ska fundera på de nya gränserna i Sydamerika, dock finns det ingen tag för någon centralamerikansk stat.

Jag har testat att spela, dock pyttelite. :)

Ladda ned Mod New Nations, där finns det iallafall en TAG för Södra italien med ministrar och ledare.. Där finns även USCA.

Skarion said:
Gjort så här med Skottland:
De har nu en grund IC på 43.
Lagt till 10 mer rare materials i inkomst.
Lagt till 48 mer metal i inkomst.
Gett Glasgow en lvl 10 airbase.

Tror du att det är tillräckligt? :)

Edit: Också gett Skottland upp till medium i research för ubåtar.
Så länge de får lite trupper i början också, antar att det kommer senare i modandet?

Flooper X said:
Så länge de får lite trupper i början också, antar att det kommer senare i modandet?

Helst.

Försökte lägga till enheter via editorn men då krashar scenariot då de får fel ID.

Vågar inte lägga till dem själv då jag inte vet vilka IDs som är öppna för användning.

Men om du vet hur man gör och berättar vilka enheter du vill att Skottland ska ha så lägger jag till dem. :)

Ladda ned Mod New Nations, där finns det iallafall en TAG för Södra italien med ministrar och ledare.. Där finns även USCA.

Visst, men då måste jag tvinga varenda person som laddar ner modden att ladda ner och lägga in de filerna dessutom.

Jag försöker hålla modden så ren som möjligt nu i början. :)

När det gäller ID's för starttrupper så har alla länder 0-till what ever.

Så länge du inte har samma ID för samma land mer än en gång så kvittar det vad du har.

Varsågod. Förresten om du ändå vill inkludera USCA kan du ju bara låta Guatemala få områdena istället.

Van der Gent said:
Varsågod. Förresten om du ändå vill inkludera USCA kan du ju bara låta Guatemala få områdena istället.

Kommer att tänka på det, men jag gilla den nuvarande kartan rätt bra då den baseras på Spaniens administration under 1600-talet. :eek:o

Vad borde typiska ryska divisioner kallas?

1. Разделение винтовки
2. Разделение винтовки
osv

"rifle division"

Om du vill använda kyrilliska..

Strelkovaya Diviziya med latinska alfabetet... Samma som sovjets divisioner heter.

Har inte börjat på fas 3 än :eek:o

Flooper X said:
Har inte börjat på fas 3 än :eek:o

Inga problem, skriv bara en post här när du gjort det.

Känner mig bara lite otålig att göra klart Alfa-versionen så jag kan släppa den första Betan och efter det börja lägga till events. Men jag fattar att ni har annat att göra och jag kan ju inte tvinga er att spela bara för att jag vill göra klart modden. :(

Tack för hjälpen än en gång, ska se till att ge er något slags av pris i gengäld när betan släpps. :)

Fas 3 är mer eller mindre fullbordad.
Jag vet inte hur du tänkt med Brasilien och Peru, men deras chanser att bli något är (speciellt för Peru) väldigt små.
Jag lyckades visserligen besegra Argentina 1on1 med Brasilien, men mest pga. att jag satsade hela min armé på att ta över deras huvudstad medan deras överlägsla armé erövrade värdelösa provinser i centrala Brasilien, och blev av med all sin organisation på köpet. Och det var inte en annektering utan ett simpelt fredsavtal (som stympade dem, men ändå...)
Jag ser i alla fall ingen anledning till att Brasilien ska vara så underlägset Argentina. Och Perus 22 IC (IIRC) ger dem inte någon annan roll än att vara Argentinas svaga allierade (vilket kanske är vad du tänkt...)

Om tanken är Argentina vs. Colombia med Peru och Brasilien som buffertar och allierade till respektive land, borde Peru/argentina förstärkas. Om tanken är att de ska vara fyra ungefär jämbördiga länder, borde Peru och Brasilien förstärkas.
runt 5 extra till Brasilien och 10-13 till Peru borde räcka, om det tidigare fallet stämmer borde Argentina och Colombia ha IC i ungefär samma nivå (60-ish)

Skarion said:
Tack Flooper! :)

Tänkte mer den jämnbördiga delen.

Men vad tror du om idén om Storbolivia?
Kan funka, om de drabbade länderna ersätts så att de inte blir svagare.
Frågan är dock denna: om Peru allierar sig med Argentina, vilekt de borde kunna med tanke på politiska likheter, kommer de ha en så liten (och bergig?) front att de kan klara sig bra på mindre IC än de andra länderna.
Men om de INTE allierar sig med Argentina kommer de att vara mer eller mindre döda eftersom fronten då blir aslång.
Svårt balanseringsbekymmer, men jag tycker nog att de borde ha lite mindre än de andra länderna iaf.
mellan 40 och 50 IC borde vara riktlinjen annars om de ska vara jämnbördiga. (även för Storbolivia då)

Du borde också ändra ländernas relationer så att de är mindre "+10 med alla" och mer baserade på styrelseskick.
När det blir dags för det bör några events för att ta bort Colombias isolationism också läggas till.

Last edited:
Flooper X said:
Kan funka, om de drabbade länderna ersätts så att de inte blir svagare.
Frågan är dock denna: om Peru allierar sig med Argentina, vilekt de borde kunna med tanke på politiska likheter, kommer de ha en så liten (och bergig?) front att de kan klara sig bra på mindre IC än de andra länderna.
Men om de INTE allierar sig med Argentina kommer de att vara mer eller mindre döda eftersom fronten då blir aslång.
Svårt balanseringsbekymmer, men jag tycker nog att de borde ha lite mindre än de andra länderna iaf.
mellan 40 och 50 IC borde vara riktlinjen annars om de ska vara jämnbördiga. (även för Storbolivia då)

Du borde också ändra ländernas relationer så att de är mindre "+10 med alla" och mer baserade på styrelseskick.
När det blir dags för det bör några events för att ta bort Colombias isolationism också läggas till.

Tack!

Lagt till Storbolivia, ändrat IC på alla utom Peru och Colombia (funderar på att sänka Colombias IC om jag kommer på hur man gör).

Relationerna är inte fixade ännu, men kommer senare.

Lite fundersam vad jag ska göra med Lousiana då det inte finns någon tag för den, tror du att använda taggen för Quebec som Lousiana skulle funka?

Thailands IC lagd upp till 66 och Australiens till 85.

Frågor:
- Hur mycket IC tror du att Mexiko bör ha?
- Hur många soldater bör Ryssland starta med?

Ojojoj!
Skall testas imorron eller i övermorron