• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Portugal 3
Danmark 4
Preussen 5
Sverige 2

Portugal 6
Danmark 4
Preussen 5
Sverige 1

Jag är dryg och ändrar min röst ännu en gång, tillbaka till Portugal.

Om inte Ahura Mazda säger annorlunda tar jag mig friheten att förklara att valet tar slut 00:00 inatt.

Din logik undgår mig.

Danmark är ett land som ligger nära Sverige, och därmed kommer vi bli mer engagerade att läsa Bollnäsen eftersom den kommer handla om ett land vi är väldigt intresserade av. Och då kommer vi att få ta del av din briljanta översättning.

Jag håller med Herr G, rösta Danmark!

Röstningen är nu avslutad.

Detta är resultatet:

Portugal 6
Danmark 4
Preussen 7
Sverige 1

Nu är bara frågan om Preussen vinner direkt eller om en omröstning mellan de två vinnande alternativen ska hållas. Vi får väl se vad Ahura Mazda tycker.

Danmark är ett land som ligger nära Sverige, och därmed kommer vi bli mer engagerade att läsa Bollnäsen eftersom den kommer handla om ett land vi är väldigt intresserade av. Och då kommer vi att få ta del av din briljanta översättning.

1466091231_13f7bed71a.jpg

Tack så mycket Van der Gent, för att du styrt upp saker och ting här! :D

En kort uppdatering om Portugals startsituation kommer idag eller imorgon.

Vad ska Portugals långsiktiga mål vara i spelet? Ska Brasilien återtas? Ska Spanien besegras? Ett nytt kolonial imperium? Ska Portugal industrialiseras?

Frågorna är många, detta kan bara lösas på ett sätt! Omröstning!

Tack så mycket Van der Gent, för att du styrt upp saker och ting här! :D

En kort uppdatering om Portugals startsituation kommer idag eller imorgon.

Vad ska Portugals långsiktiga mål vara i spelet? Ska Brasilien återtas? Ska Spanien besegras? Ett nytt kolonial imperium? Ska Portugal industrialiseras?

(Det var faktiskt Preussen som vann) :(

(Det var faktiskt Preussen som vann) :(

:eek:o

Jag blev förvirrad av att Portugal var högst upp på listan...

En kort uppdatering om Preussens startsituation kommer idag eller imorgon.

Vad ska Preussens långsiktiga mål vara i spelet? Ska Polen återtas? Ska Österrike besegras? Ett nytt tyskt imperium? Ska Tyskland industrialiseras?

Es lebe Preußen! Großdeutsche lösung skall eftersträvas (gärna inkluderande HELA Österrike-Ungern :cool: ). Förutom detta skall Tyskland bli den ledande makten inom militär och industri. Erövra helst inte hela världen.