• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Tyskland skall formas och dess gränser skall vara Tyskland, Österrike, Böhmen och Mähren. Sedan skall Tyskland eftersträva att bli den dominerande makten i Asien. :cool:

Industrialisering är ett måste och flottan skall vara stor. :cool:

Es lebe Preußen! Großdeutsche lösung skall eftersträvas (gärna inkluderande HELA Österrike-Ungern :cool: ). Förutom detta skall Tyskland bli den ledande makten inom militär och industri. Erövra helst inte hela världen.

This! :)

:eek:o

Jag blev förvirrad av att Portugal var högst upp på listan...

En kort uppdatering om Preussens startsituation kommer idag eller imorgon.

Vad ska Preussens långsiktiga mål vara i spelet? Ska Polen återtas? Ska Österrike besegras? Ett nytt tyskt imperium? Ska Tyskland industrialiseras?

Frågorna är många, detta kan bara lösas på ett sätt!
Omröstning!

Du ska behålla den enväldige kejsaren hela spelet och lyckas med målen:D

:eek:o

Jag blev förvirrad av att Portugal var högst upp på listan...

En kort uppdatering om Preussens startsituation kommer idag eller imorgon.

Vad ska Preussens långsiktiga mål vara i spelet? Ska Polen återtas? Ska Österrike besegras? Ett nytt tyskt imperium? Ska Tyskland industrialiseras?

Frågorna är många, detta kan bara lösas på ett sätt! Omröstning!

Befria Skåne från Sverige :D

Preußens mål skall dessutom vara upprättandet av ett Mittelafrika, samt att alla europeiska provinser med nord- och sydtyskar skall inlemmas i Riket (gäller även Schweiz två nordligaste provinser).

Jag anser att de militaristiska vågorna är allt för höga just nu. Dessutom kan Österrike inte annekteras utan att man först tar över alla de oönskvärda östliga delarna. Jag säger:

Vad ska Preussens långsiktiga mål vara i spelet?
Det långsiktiga målet skall vara: Ena tyskland enligt en halvtysk lösning: Böhmen, Mähren och saltzburg skall erövras från österrike, resten skall vara en tysk satellit. Inga andra territoriella mål i Europa undantaget de tyska Cores-en.
Målet skall också vara att göra Tyskland till Stormakt Nr.1, med tyngdpunkten på en stor flotta och många kolonier (och en industri stor nog att hålla allt uppe, såklart).

Tonvikt på RP och att upprätthålla maktbalans som endast med liten (inte för liten dock) marginal tippar över till din fördel.

Jag anser att de militaristiska vågorna är allt för höga just nu. Dessutom kan Österrike inte annekteras utan att man först tar över alla de oönskvärda östliga delarna.
Dessa kan med fördel göras självständiga som Ungern.

Dessa kan med fördel göras självständiga som Ungern.

OM vi ska tala klarspråk tycker jag att den BB man får om man tar över hela österrike inom en tillräcklig tidsrymd förhindrar ett mer normalt spel där man faktiskt idkar diplomati med andra länder.

Fast det kanske försvinenr lite om man skapar Ungern

OM vi ska tala klarspråk tycker jag att den BB man får om man tar över hela österrike inom en tillräcklig tidsrymd förhindrar ett mer normalt spel där man faktiskt idkar diplomati med andra länder.

Fast det kanske försvinenr lite om man skapar Ungern

Man kan ju lägga till Kroatien till Ungern i revolt.csv eller vad motsvarande heter i Vickan. Då får man en stark puppet, samt slipper mer av de oönskade delarna av Öst-Hun. Det är ju även historiskt korrekt. :)

Preussen mot vinsten!

Preußen - En Överblick

politik.jpg

Preußen är en absolut monarki, det betyder att om jag inte gillar chokladglass så får ingen annan äta det. Fast självklart gillar jag chokladglass, så alla måste äta det! :mad:

Preußens politiska partier, som ni ser så är allt översatt till svenska!
Partier.jpg

Befolkningsstatistik
Statistik.jpg

Preußens budget, mycket pengar går åt till att importera chokladglass. Tyvärr, sån är lagen... :(
budget-3.jpg

Det Ljus Röda är gränsen för der Deutscher Bund
Det Mörk Röda är gränsen för mina cores
Det Bruna är ett förslag på framtida gränser
Det Blåa är förslag på möjliga utvidgningar. (OBS! De är bara förslag, välj gärna inte allt! :p)
karta.jpg

Jag planerar att omorganisera industrin lite, sedan sänker jag skatterna och hoppas att kapitalisterna bygger järnvägar. Efter det, ja vad ska jag göra då?

Mitt förslag för framtida gränser:

deutschland-1.png

(Tjock lila linje = själva Tyskland Tunn lila linje = satelliter (Österrike, Danmark, Schweiz, Belgien och Nederländerna)

Angående industri anser jag att din taktik verkar vara bra, även om jag inte ser några kapitalister i befolkningsstatistiken :confused: (jag vet att de ska finnas där dock)

Med tillräcklig industri skall du bygga en flotta och skicka ut en expedition till fjärran länder. Detta krävs för att smörja den inhemska industrin. Utrikespolitiskt (eller, ur ett Européiskt perspektiv) ligg lågt och vänta på eventsen. När tyskland är enat, ta över resten.

Som ni mycket väl känner till så är de katolska belgarna i uppror mot sina rättmätiga härskare, de protestantiska holländarna. Till min stora förvåning så vägrar Wilhelm I att erkänna Belgien! Frankrike förklarar neutralitet när Österrike, Storbritannien och så klart Preussen går in på Nederländernas sida!
Belgien.jpg

Belgien1.jpg

De stolta Preussarna är på marsch!
Belgien2.jpg

Nu försöker de pretentiösa belgarna invadera själva Rhenlandet!
Notera engelsmännen som skaffat sig ett fotfäste på kontinenten!
Belgien3.jpg

Haha! Jag är för smart för dom!
Belgien4.jpg

Belgien5.jpg

Belgien6.jpg

Tack vare de modiga Preussarna så har Bryssel fallit!
Belgien7.jpg

Och äntligen är det fred!
Belgien8.jpg

I London fördraget så går de Belgiska upprorsmakarna med på följande krav:
1. De svär evig trohet till Huset Orange och de Förenade Kungadömet Nederländerna
2. Hamnstaden Brügge hyrs ut till Storbritannien på obestämd tid.
3. Belgarna får självstyre i 2/3 av det katolska området, 1/3 skall i fortsättningen styras från Haag.

Som ni ser så fick inte Preussen något. den ärke-konservative militaristen von Sling-Shottingen tycker att vi ska förklara krig och "ta över hela plejset".
Men med diplomati lyckas en eventuell katastrof undvikas
Belgien9.jpg

Luxemburg.jpg

Vad ska jag göra nu?

1. Köpa mer land av Holland!
  2. Erövra ett kolonial imperium i Afrika!
  3. Erövra ett kolonial imperium i Asien!
  4. Anfalla Österrike!
  5. Ta över Skåne!
  6. Industrialisera i sakta mak

5. Tycker även att omröstningenstiden går ut om två minuter.

6

6 och sedan 4.

6, solklart. Expansion är inget utan industri :nickar: