• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
nej, MP är:

1. Gobbla upp så mycket land som möjligt från AI

2. Säg att du gör det för att alla andra är JÄTTEmycket starkare än dig.

3. Försök få ihop en allians mot den som har krossat AIn bäst

4. Gang

5. Nästa offer.

osvosv...

nej, MP är:

4. Gang

5. Nästa offer.

osvosv...
...och det var förhoppningen om detta som fick dig att starta tråden? :p

tycker jag, ska vi köra mod eller vanilla?

Jag är vänlig. Attackerade inte någon av er! :(

Rent tekniskt sett har han rätt, killar. Sen var det kanske lite tveksamt att diploannektera hela Ryssland och halva Tyskland.

Rent tekniskt sett har han rätt, killar. Sen var det kanske lite tveksamt att diploannektera hela Ryssland och halva Tyskland.

Rätt historiskt tycker jag. Polen-Litauen, Ryssland, halva Tyskland, Skandinavien och jag tror även delar av Nordamerika under Svensk banér var precis vad som hände i verkligheten med. :cool:

Rätt historiskt tycker jag. Polen-Litauen, Ryssland, halva Tyskland, Skandinavien och jag tror även delar av Nordamerika under Svensk banér var precis vad som hände i verkligheten med. :cool:

Om jag inte minsn fel "råkade" du erövra halva England också ;)

Så, nån som är på 19.00?

Edit: Jag kan iofs senare också men desto senare det blir desto mindre speltid... Borde väl stänga av 0.00 de flesta måndagar framöver (exklusive denna och nästa vecka).

Last edited:
Jag är gärna på ett spel ikväll, iaf.

mitt liv är inte så stabilt just nu ^^ så får se när jag kan ...

nej, MP är:

4. Gang

5. Nästa offer.

osvosv...

Äh, så går det när folk är retarderade på diplomati. Alltså inte fattar att man kan säkra ett antal viktiga punkter först och sedan fokusera sig på att röva sönder de som försöker hypertecha eller zombiefiera sig de första hundra åren. Har man ett antal viktiga strategiska provinser som Österrike tex. (Lombardiet, Rhen, Sachsen), så är det bara att invänta Frundsberg och spanska pengar. Sedan kan man ha det rätt roligt.

^ Pretty much. Om en spelare äger världen beror det på att de andra varit blinda för framtidens ekonomiska stormakter (dvs. ofta de med hypertechande/fredliga spelare). I ett spel med erfarna spelare brukar ingen bli överdrivet mäktig, men det finns givetvis undantag.

Jag har varit här på måndagarna vid 19 två gånger i rad, jag börjat bli less på det. :p Funkar nån annan tid för folk eller ska vi ge upp det?

jsut klockan 19 är ganska dåligt för mig eftersom det brukar vara precis då jag äter på vardagar, skjuter man det till 20 är det mycket bättre.
Å andra sidan var jag ju en av de två som var här senaste måndagen, så jag antar att jag inte är den snävaste flaskhalsen, så att säga.

hmm ju senare desto bättre :/ telia har sumpat mitt internet stenhårt och jag kämpar just nu stenhårt med att få bort problemen (tappar uppkopplingen i ca 15 sekunder och sen är jag återansluten)

wow efter en veckas tjat på Telia har dom börjat fatta att problemet kanske inte ligger i min router, utan hos dom ...

idioter ...