• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Krantz said:
tja de vet jag inte.
Men jag vet att EU2 är mycket lättare att modda!
Men hade du inte en annan mod som var klar? Hur gjorde du med den?

Motherwar said:

he he vad skrattar du åt då!

Nja den andra modden funkar ju tack vare att jag suttit och letat buggar i Eu3 tillsammans med de andra i tre veckor, som började modda precis när spelet kommit ut.

Men nja jag börjar tröttna på fler buggar.

*Så fort man ändrar något litet så går allt åt skogen!

ps, Varit i Göteborg under påsken!

Krantz said:
he he vad skrattar du åt då!

Nja den andra modden funkar ju tack vare att jag suttit och letat buggar i Eu3 tillsammans med de andra i tre veckor, som började modda precis när spelet kommit ut.

Men nja jag börjar tröttna på fler buggar.

*Så fort man ändrar något litet så går allt åt skogen!

ps, Varit i Göteborg under påsken!
Gratulerar till att du varit i Sveriges framtida huvudstad :D

Är det någon som har något imot att använda Eu2 istället för Eu3? :eek:

Eu3 har fått en patch som gör multiplayer funktionen att fungera, men Eu3 är väldigt jobbig att modda. :eek:o
Så jag hoppas på att Paradox gör en egen mod och genom de lär sig och lägger till fel meddelande vid varje fel så att man inte behöver sitta och fundera i en hel vecka över vad man gjort för fel! :eek:o

En annan sak, har ni tänkt att jag ska modda allt? :confused:

EU3 har ett bättre system vad jag vet, särskilt för moddning. Så EU3 föredras starkt.

Pröva allt för att fixa kartan. Ändra varje liten rad, varje bokstav, men låt det funka.

Tayya said:
EU3 har ett bättre system vad jag vet, särskilt för moddning. Så EU3 föredras starkt.

Pröva allt för att fixa kartan. Ändra varje liten rad, varje bokstav, men låt det funka.

Skulle uppskatta om man kunde få lite hjälp i så fall med moddandet och fel sökandet! Historiska händelser går alltid att hitta senare!

Jag hoppas verkligen inte att du ska behöva modda allt, men det är ett faktum att det går trögt att hitta personer som kan göra kartor...
När jag kommer hem ska jag försöka förstå mig på vad som gör att jag själv inte kan spela nån mod alls... Efter 1.21 så verkar nåt ha gått galet.

Skall vi skapa en tråd där vi söker personer med vis erfarenhet. Eller ska vi fjäska med Johan att hjälpa oss med några saker eller ge oss tips... Vi kanske kan få hjälp nån dag när han har tråkigt....

Mmm något gick fel med 1.2.1 patchen. Den fixade multiplayer men förstörde moddandet.

Men det fanns också rätt många buggar innan den patchen kom ut!

Jag har försökt att komma förbi alla buggar i några veckor nu, men mitt tålamod håller inte så länge.

under tiden har jag läst vad ni skrivit, och tycker det är jätte bra att folk erbjuder sig att bidra med historia, men men...

En av de värsta buggarna är text filerna i localisation mappen, så fort man ändrar något så blir allt fel. Och varför är den så rörig, Eu2 text filen var mycket bättre.

Pandemonium said:
Vad är det du ändrar i localisationmappen? Jag har inte haft några problem med den. Har du en modern version av Exel? Det kan vara nödvändigt.

hmm, använder du verkligen Exel.
Börja använda Wordpad istället,de är mycket bättre.

Tja det är många saker i localisation mappen som jag inte gillar.

*Att all information måste ligga på rätt ställe för annars så kommer knapparna på fel ställe om man startar spelet.

*Att man inte kan göra en egen text fil.

Finns många fler men orkar inte säga alla

Last edited:
Motherwar said:
Då klubbar vi det!! :rolleyes:
nu måste bara någon göra en karta så vi har nåt att jobba vidare på!

Flooper X said:
vilket härligt beröm av Krantz insatser ;)

tackar.

Ne, jag låter någon annan få göra kartan istället, jag finns här om den personen skulle fastna som jag gjort.

Ska göra ett sista försök på Söndag

Last edited:
aj aj aj ännu en nedergång, nu är jag arg.

Jag tycker vi skiter i häraderna och fortsätter på min förra mod istället.

Den modden funkar och är byggd på lite större provinser, men fortfarande historiska.

Det är några veckor sedan jag jobbade på den modden och då la då upp en version som inte funkade.

Det är över 50 nerladdningar på den versionen, så jag har nufixat den versionen så att folk kan testa den.

Sedan har jag en ny version som fortfarande är under konstruktion där Danmark är med och inte bara Götaland som i den tillgängliga versionen.

Så ni kan börja modda och fundera över den tillgängliga versionen.

Kom att tänka på lite nya ideér för modden, men de väntar jag med att nämna.

Länk till fungerande mod, version 0.01 för EU3
http://www.savefile.com/projects/1079471

Last edited:
krantz, blev din EU2 mod (scandinavia universalis) klar? i så fall, kan man ladda ner den?
jag kommer ihåg att jag tjoade in på den for länge sen, och den verkade ju bra

Flooper X said:
krantz, blev din EU2 mod (scandinavia universalis) klar? i så fall, kan man ladda ner den?
jag kommer ihåg att jag tjoade in på den for länge sen, och den verkade ju bra

hmm, nja den är nog raderad tyvär
Men det finns nog några filer kvar på olika platser i min dator och Deallus har nog några filer också

Krantz said:
hmm, nja den är nog raderad tyvär
Men det finns nog några filer kvar på olika platser i min dator och Deallus har nog några filer också
:(