• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Har nyss skaffat alla expansioner till EUIII så jag undrar vilket land jag ska spela med. Ett relativt enkelt land hade jag tänkt mig.

Hur är Portugal att lira?

Då får det bli Portugal.

Vet inte. Det känns bara stabilare.

Veldig bra:)

Kan forresten anbefale Palatinatet, på Very Hard. tilogmed dette landet kan man dominere Europa med... hvis man har flaks i starten..

Prøvde forresten Crown of The North her en dag.. Noen andre som har prøvd? Var litt vel enkelt, når man har spilt en del EU fra før. Men fint for de som er opptatt av nordisk maktkamp:)

Okej, har misslyckats ett par gånger nu. Gyllene horden är inte att leka med. :(

Någon som har tips på ett bra land för en nybörjare? Helst inte jättestort.

Okej, har misslyckats ett par gånger nu. Gyllene horden är inte att leka med. :(

Någon som har tips på ett bra land för en nybörjare? Helst inte jättestort.

Kör med Brandenburg. Borde inte vara något speciellt problem att se upp för, utom polacken om han växer sig stor.

Ceylon e kul :D

Kör med Brandenburg. Borde inte vara något speciellt problem att se upp för, utom polacken om han växer sig stor.

Brandenburg var skoj! Har ockuperat hela Teutonic Order nu, förhoppningsvis kan jag få några provinser. Dessutom har jag blivit kejsare. :)

Då borde du kunna skapa Preussen.

Det var exakt vad jag tänkt göra. Har dock inte kommit så långt att Protestantismen och 'Reformed' blivit tillgängliga.

Man kan bilda Spanien som Portugal, det vet jag! :p

Men det är ju inget roligt. När man lirar Portugal vill man ju vara Portugal. :p

Hursomhelst så går det riktigt bra nu med Brandenburg, har byggt upp ett ganska fint rike nu. Tror dock att jag ska försöka hålla fred nu ett tag för att bygga upp landet lite.

Men det är ju inget roligt. När man lirar Portugal vill man ju vara Portugal. :p

Hursomhelst så går det riktigt bra nu med Brandenburg, har byggt upp ett ganska fint rike nu. Tror dock att jag ska försöka hålla fred nu ett tag för att bygga upp landet lite.

Bilder? :) (Kanske främst för att jag själv har hållit på med brandenburg ett tag och vill jämföra :p)

Bilder? :) (Kanske främst för att jag själv har hållit på med brandenburg ett tag och vill jämföra :p)

Fixar det senare idag när jag lirar. Tycker att jag fixat ett hyfsat rike trots att det är första gången jag lirar. :)

eu3mapbra148510181.png

Sådärja.

Sverige är jobbiga, de har blivit ett riktigt monster och jag är rädd att de kommer att attackera snart...

Mazovia ska jag ta hand om alldeles strax, har tröttnat på att de finns där. Väntar bara på rätt läge så ska de få sina fiskar varma.