• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Mitt spel har nu kommit så jag hinner tjuvträna lite.

Förstod jag det rätt är det inte helt bergast avslutningstid för LUF, men själv kan jag spela onsdagar lika bra som torsdagar, även om det blir sämre spridning

Den här vecka e det ingen luf, så jag kan spela då.
Fast idag går också bra för mig, fast var det inte nån som inte kunde?

The barris said:
Den här vecka e det ingen luf, så jag kan spela då.
Fast idag går också bra för mig, fast var det inte nån som inte kunde?
Jag kan inte idag, har en inlämningsuppgift i skolan.

Men då börjar vi imorrn klockan åtta då då, perfa

Flooper X said:
Men då börjar vi imorrn klockan åtta då då, perfa
Låter bra. Skriver in det i min almenacka nu (jag börjar bli gammal och gaggig)

Wetew said:
Låter bra. Skriver in det i min almenacka nu (jag börjar bli gammal och gaggig)
äe, har det gått så långt
typotux_009.gif

Flooper X said:
äe, har det gått så långt
typotux_009.gif
Ja... Mest beror det säkert på att jag har för mycket saker i mitt huvud i nuläget. Därför är en almanacka oundviklig :(

Jag skapar en ny tråd (med ett fräckt namn) som vi kan använda till vårat mp-spel.... om det är okej?

Okej, tråden är skapad. Vi kan använda denna som en extratråde tycker jag. Vill ni att jag lägger inte allianser etc. i post 2? För isåfall få ni skriva vad som ska stå med, tex Allians, handel, vänner, fiende, diplomati etc

Last edited:
Är det något jag behöver fixa/tänka på inför ikväll? Har aldrig spelat MP med något av Paradox spel förut.

Haru den senaste patchen?
Om någon vill byta till det lätta rom, så kan jag byta btw.

Yep, jag har 1.1. Laddade hem modden som Wetew postade också.

Eärendil said:
Är det något jag behöver fixa/tänka på inför ikväll? Har aldrig spelat MP med något av Paradox spel förut.
Kolla så att dina inställningar är korrekta. Ifall din dator är som min (dålig) så dra ner på multisampling och ta bort träden. Utöver det vet jag inte specielt mycket mer, se till att din checksum är korrekt.

Vem kommer hosta?

jag kanske kan hosta, mitt internet har dock varit lite busigt på sistonde, så det kan hända att det ite går.
Tills vidare kna jag kalla mig host dock, då min dator definitivt är bra nog för att klara det, och så länge bandbredden är fri (dvs. så länge min brorsa håller sig på jobbet :p) borde det funka

Flooper X said:
jag kanske kan hosta, mitt internet har dock varit lite busigt på sistonde, så det kan hända att det ite går.
Tills vidare kna jag kalla mig host dock, då min dator definitivt är bra nog för att klara det, och så länge bandbredden är fri (dvs. så länge min brorsa håller sig på jobbet :p) borde det funka
Bra... jag skrev in dig som det sålänge...

Wetew said:
Kolla så att dina inställningar är korrekta. Ifall din dator är som min (dålig) så dra ner på multisampling och ta bort träden. Utöver det vet jag inte specielt mycket mer, se till att din checksum är korrekt.

Vem kommer hosta?

Min dator är rätt hyfsad så det går nog bra. Hur kollar jag checksum?

Eärendil said:
Min dator är rätt hyfsad så det går nog bra. Hur kollar jag checksum?
Starta spelet och där man väljer SP, Mp, options osv. så står det längst ner i vänstra hörnet (fyra siffror)

Förresten så är min tanke att vi kan använda den andra tråden till lite RP (allianser och liknande). Ifall man känner att man inte har tid att tjata om sånt in-game.

Jag är på, har spelat spelet en HEL TIMME!! :p

Flisberg said:
Jag är på, har spelat spelet en HEL TIMME!! :p
Vilket land då?

gäller dig med Gath...