• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Wetew said:
Vad är detta för PM? Om att det är MP på söndag? :)

Mm, jag hade inte tid att göra det.

AAR:erna, gör det nåt vettigt. Får man nåt för att man skriver en? För det är inte alla som gjort det.

Wetew said:
AAR:erna, gör det nåt vettigt. Får man nåt för att man skriver en? För det är inte alla som gjort det.

Det blir lättare att lyckas med din händelse om du gjort det.

Dysken said:
Det blir lättare att lyckas med din händelse om du gjort det.
Det gör ju det hela mycket bättre. Men är det i procent eller hur räknar du?

Någon annan måste hosta imorgon jag har bara DSL här.

Dysken said:
Någon annan måste hosta imorgon jag har bara DSL här.
jag har alltid bara DSL :p

Jag kom precis hem från akuten, efter att knät gick ur led IGEN. Prioritet ett är just nu att sova och käka alvedon samt whina, och #2 är att lira eu3 :). Förhoppningsvis vaknar jag i tid.

FJ! said:
Jag kom precis hem från akuten, efter att knät gick ur led IGEN. Prioritet ett är just nu att sova och käka alvedon samt whina, och #2 är att lira eu3 :). Förhoppningsvis vaknar jag i tid.

Hoppas du kryar på dig. Jag ser att du är online så om du inte kommer så kanske det utbryter ett mindre vulkanutbrott under Paris.

Dysken said:
Hoppas du kryar på dig. Jag ser att du är online så om du inte kommer så kanske det utbryter ett mindre vulkanutbrott under Paris.
Japp, jag kommer. Har dock inte kunnat sova mycket, så jag kommer vara jävligt grinig :p.

Jag behöver något starkare än ibumetin...

Osmanska Riket

Regent: Förmyndar råd
Styrelsesätt: Despotic monarchy
Nationella idéer: Divine supremacy

Allianser:Österike
Giftermål: Inget

Krig: Litauen
Handelsembargo: Inget
Handelsavtal: KAR (osäker vad det står för just nu)
Vassaler: Wallakiet
Tillfällig ilska gentemot: Litauen som inte vill lämna mig ifred

Gov. Tech: 1
Prod. Tech: 3
Trade Tech: 2
Naval Tech: 1
Land Tech: 7

Inflation: 3.896
Stabilitet: 0

upptäckte att osmanska riket är lucky, inget för att jag har nått emot det, men ni andra kanske skulle föredra om det togs bort....

Last edited:
Flisberg said:
upptäckte att osmanska riket är lucky, inget för att jag har nått emot det, men ni andra kanske skulle föredra om det togs bort....
Hah! Ja, det borde nog editeras :). Eller ett OE som automatiskt hänger med i tech kanske skulle vara intressant? :D

Men vaffan, Polen är ju helt inhämmat nu. GGKTHNXBYE. Pallfaktor.

Dysken said:
Men vaffan, Polen är ju helt inhämmat nu. GGKTHNXBYE. Pallfaktor.
Hurdå menar du? Förrutom att det har spelats av AIn i 20 år (som rent teoretiskt kan editeras), har inte din position förrändrats nämnvärt.

FJ! said:
Hurdå menar du? Förrutom att det har spelats av AIn i 20 år (som rent teoretiskt kan editeras), har inte din position förrändrats nämnvärt.

Men jag hade ju stora planer och allt är kört nu :mad:

Jag funtar på att byta land eftersom Polen är paj nu :/.

Men vi gjorde upp så att ingen fick gå på Polen. Jag tror inte att det är pajat. Det kommer säkert att gå ändå...

Wetew said:
Men vi gjorde upp så att ingen fick gå på Polen. Jag tror inte att det är pajat. Det kommer säkert att gå ändå...

Ah vi får se vad jag bestämmer mig för. Alternativt hoppar jag ur som spelare helt ok hållet för att bara spela galna events och kanske eventuellt ta över USA el dyl.

Dysken said:
Ah vi får se vad jag bestämmer mig för. Alternativt hoppar jag ur som spelare helt ok hållet för att bara spela galna events och kanske eventuellt ta över USA el dyl.
Det låter hemskt :p

När vill du ha in veckans händelser?

Wetew said:
Det låter hemskt :p

När vill du ha in veckans händelser?

Fredag absolut senast.