SKÅNING!!Krantz said:Okej har tänkt på Skåne, Halland, Blekinge. De ska vara en region och en kultur.
Vilket namn föredrar ni?
Skåning
Syd-Göting
Öst-Dansk
annat
Kommer den bygga på ansvarskommittens förslag?Krantz said:Scenario4 = Regioner (2010 års Administrativa indelning)
Gathenhielm said:Sydländsk funkar väl bra..
Kommer den bygga på ansvarskommittens förslag?
Krantz said:hmm inte mycke kvar på kartan nu, men mycke kvar när det gäller script
Wetew said:Krantz, skulle jag kunna vara jobbig och be dig snällt att lägga fram en liten skärmdump över Västra Götaland, åtminstonde Göterborgsområdet och Bohuslän*fjäsk*
Flooper X said:kan vi inte få en till "demo", snälla?
Wetew said:Vad har hänt med Göteborg, det ser konstigt utTre provinser som verkar vara Göteborg alla tre, vad det så det skulle vara.
Sedan måste jag påpeka att det känns konstigt att se Lysekil sådär. Det skall säkerligen vara så, men när jag tänker Lysekil så får jag ingen sån bild
Förresten? Jag har en idé, kommer inte ihåg ifall den diskuterats. Men det är väl så att det tar olika tid att marschera genom provinser med olika vegetation. Hur skulle det vara att ge de kommuner där en motorväg (europaväg, eller liknande) går igenom få en bonus. Alltså skulle man kunna ta sig från Malmö till GBG och vidare uppåt lite snabbare.
Men Hisingen är ingen kommun, det är en ö.Krantz said:Ska göra om göteborg lite, för Hisingen är den norra av de tre och Vänern ska man kunna köra upp båtarna till![]()
Wetew said:Men Hisingen är ingen kommun, det är en ö.Eller kör du lite på fantasi där eller?
Däremot har Göteborg många stadsdelar, men dem vill du nog inte skapa![]()
Vad roligt. Nästan nära mig då. Dock är inte Hisingen det roligaste. Kanske det som finns lite närmare GBG då. Varför flyttade ni från denna sidan världen då?Krantz said:Har bott på Hisingen i Länsmangården så jag vet.
Men jag gillar den lilla ön, så den måste vara med.![]()
Jag skulle vilja se Sleepyhead som Jämtland i vårat spel!![]()