Obalanserad var nog det rätta ordet. Enligt mig enbart en 1/0/0/1Gathenhielm said:Edit: General Erik "obalanserad" Gadd
![]()
Obalanserad var nog det rätta ordet. Enligt mig enbart en 1/0/0/1Gathenhielm said:Edit: General Erik "obalanserad" Gadd
![]()
Det var ju också ett sätt att bedöma en konstnär...Wetew said:Obalanserad var nog det rätta ordet. Enligt mig enbart en 1/0/0/1
Loke said:Som Ölänning har jag några åsikter om namnvalet... Norra delen borde vara Borgholm eftersom det är där de båda slotten ligger och det är enda "staden" på ön. Köpingsvik var under Vikingatiden en handelsplats.
Mellersta delen borde vara Gråborg eller Ismantorpsborg eftersom dessa var tidigare samlingspunkter och som namnen antyder, befästa platser. Gårdby är precis som namnet antyder, en liten by på mellersta östra Öland utan att vara speciellt utmärkande.
I söder, svårare... Mörbylånga är huvudort men mer historiskt och mer känt är ju Eketorps borg med samma motivering som mellersta. Degerhamn, är en mindre by med en numer nerlagd cementfabrik.
För övrigt tar jag av mig hatten för detta rejäla arbete! Snyggt!
Krapotkin said:Skulle kunna se bild över götaland igen? Verkar va borta från förstasidan..
Om fattat rätt så har du gjort Angered av Göteborg, vilket r rätt.. Men har du ändrat frölunda till Göteborg? Det finns två Uppsala, två malmö, men inget göteborg..![]()
Wetew said:Lite dålig stil där allt.
Men det viktigaste för mig är hur jag skall få igång modden. Det funkar verkligen inte för mig utan allt ser ut ungefär så här
Nä jag menar att om man söker på tex falun, så kommer man till falun.. Men nu finns det inte ens något som kallas Göteborg att leta efter.. För de som inte vet om göteborgs stadsdelsindelning och är dugligt oallmänbildade så kan de inte hitta göteborg..Krantz said:tja allt kan inte bli som i verkligheten, Eu2 har gränser. Är tvungen att dela på Göteborg. Så Göteborg är de tre provinserna som du kan se i området.