• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Gathenhielm said:
Edit: General Erik "obalanserad" Gadd

my.php
Obalanserad var nog det rätta ordet. Enligt mig enbart en 1/0/0/1

:)

Som Ölänning har jag några åsikter om namnvalet... Norra delen borde vara Borgholm eftersom det är där de båda slotten ligger och det är enda "staden" på ön. Köpingsvik var under Vikingatiden en handelsplats.

Mellersta delen borde vara Gråborg eller Ismantorpsborg eftersom dessa var tidigare samlingspunkter och som namnen antyder, befästa platser. Gårdby är precis som namnet antyder, en liten by på mellersta östra Öland utan att vara speciellt utmärkande.

I söder, svårare... Mörbylånga är huvudort men mer historiskt och mer känt är ju Eketorps borg med samma motivering som mellersta. Degerhamn, är en mindre by med en numer nerlagd cementfabrik.

För övrigt tar jag av mig hatten för detta rejäla arbete! Snyggt!

Jag föreslog namnen efter vad jag tyckte var mer historiskt. Mellersta Öland drog jag en chansning, södra Öland var jag ytterst osäker på.

Wetew said:
Obalanserad var nog det rätta ordet. Enligt mig enbart en 1/0/0/1
Det var ju också ett sätt att bedöma en konstnär...
För övrigt tycker jag annars ledarna ska vara slumpade, blir enklare så, med viss balansering. Som det är nu så har halland samtidigt Per Gessle (3-3-3-0) och Gadd krossar honom.

Loke said:
Som Ölänning har jag några åsikter om namnvalet... Norra delen borde vara Borgholm eftersom det är där de båda slotten ligger och det är enda "staden" på ön. Köpingsvik var under Vikingatiden en handelsplats.

Mellersta delen borde vara Gråborg eller Ismantorpsborg eftersom dessa var tidigare samlingspunkter och som namnen antyder, befästa platser. Gårdby är precis som namnet antyder, en liten by på mellersta östra Öland utan att vara speciellt utmärkande.

I söder, svårare... Mörbylånga är huvudort men mer historiskt och mer känt är ju Eketorps borg med samma motivering som mellersta. Degerhamn, är en mindre by med en numer nerlagd cementfabrik.

För övrigt tar jag av mig hatten för detta rejäla arbete! Snyggt!

Tackar! Jag uppskattar att du rättar till namnen för Öland, ska genast ta med detta till nästa version. :) ;)

Kollade lite hur många provinser det finns i Götaland och det ligger precis på max, så jag tog bort Jyllands kust och moddade in Bornholms hav och Bornholm, om jag nu kommer att expandera kartan i framtiden så får det bli ett mellan rum mellan Danmark och Sverige för annars så går det inte. Jag menar att Danmark får bli på ena sidan av kartan och Sverige på den andra och att man blir tvungen att scrolla över PTI. Men det blir senare, det som är huvud uppgiften nu är att få modden klar för multiplayer med endast Sverige + Åland och Bornholm.

bornholmun2.png

bornholm2hw2.png

Lite dålig stil där allt.

Men det viktigaste för mig är hur jag skall få igång modden. Det funkar verkligen inte för mig utan allt ser ut ungefär så här

namnlssdfghj.jpg

Krapotkin said:
Skulle kunna se bild över götaland igen? Verkar va borta från förstasidan.. :(
Om fattat rätt så har du gjort Angered av Göteborg, vilket r rätt.. Men har du ändrat frölunda till Göteborg? Det finns två Uppsala, två malmö, men inget göteborg.. :(

tja allt kan inte bli som i verkligheten, Eu2 har gränser. Är tvungen att dela på Göteborg. Så Göteborg är de tre provinserna som du kan se i området.

Wetew said:
Lite dålig stil där allt.

Men det viktigaste för mig är hur jag skall få igång modden. Det funkar verkligen inte för mig utan allt ser ut ungefär så här

Bilden är från nappy?

Du får helt enkelt installera om Eu2 och uppgradera den till 1.09 och sedan kopierar du bara de två mapparna i min zip med namnen "map" och "sverige".
Sedan klistrar du in dom i utrymet där eu2.exe ligger. Datorn frågar om du vill skriva över mappen map och du säger ja till detta. Sedan skall det vara klatt.

När du gjort detta så startar du med dos filen i sverige mappen.

skulle inte detta funkar så kan du kontakta mej på min msn så leder jag dej igenom allt.

Det hjälpte. Problemet var att jag inte tagit bort de andra filerna i map. Någon sa till mig förut att det inte behövdes. Men modden ser underbar ut förresten. Skall leta efter fel, om det nu finns några ;)

Krantz said:
tja allt kan inte bli som i verkligheten, Eu2 har gränser. Är tvungen att dela på Göteborg. Så Göteborg är de tre provinserna som du kan se i området.
Nä jag menar att om man söker på tex falun, så kommer man till falun.. Men nu finns det inte ens något som kallas Göteborg att leta efter.. För de som inte vet om göteborgs stadsdelsindelning och är dugligt oallmänbildade så kan de inte hitta göteborg..

Kan man inte bara göra ett Göteborg istället? Annars känns det lite konstigt faktiskt.

Och Göteborg som är en stad med en fin historia. Förtjänar staden ingen respekt :( ;)

Tyst på dig. Lund är ju danskt. Vi kanske skall ha en omröstning om ifall Lund borde tas bort från spelet ;)
Inga Lundare får rösta pga att de är jäviga :rofl:

Ja, det skall stå jäviga och inget annat ;)

Göteborg röstar: För Lunds borttagning ;)

Känns konstigt att Halland är SydGötar.. Kungsbacka är ju så gott som göteborg, och västgötar känns iaf som de ner till varberg.. Under det kanske de räknar sig som "Sydgötar".. Men kan man inte ge Halland både Västgötar och Sydgötar som kultur, pga deras band till både skåne och göteborg.. och ändra kulturerna från kungsbacka till varberg till Västgötar som i verkligheten?
Sen märkte jag att värdet för handeln i södra norrland fortfarande är jävligt högt.. :( ?

Last edited: