• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

Van der Gent

Old Guard Admiral
42 Badges
Sep 16, 2004
3.548
273
  • Hearts of Iron IV: Death or Dishonor
  • Cities: Skylines - After Dark
  • Europa Universalis IV: Cossacks
  • Cities: Skylines - Snowfall
  • Europa Universalis IV: Mare Nostrum
  • Hearts of Iron IV: Cadet
  • Hearts of Iron IV: Colonel
  • Hearts of Iron IV: Field Marshal
  • Europa Universalis IV: Rights of Man
  • Europa Universalis IV: Mandate of Heaven
  • Europa Universalis IV: Third Rome
  • Europa Universalis IV: Common Sense
  • Europa Universalis IV: Cradle of Civilization
  • Hearts of Iron IV: Expansion Pass
  • Europa Universalis IV: Rule Britannia
  • Cities: Skylines - Parklife
  • Europa Universalis IV: Dharma
  • Europa Universalis IV: Golden Century
  • Hearts of Iron IV: Expansion Pass
  • Imperator: Rome Sign Up
  • Europa Universalis 4: Emperor
  • Hearts of Iron III
  • Arsenal of Democracy
  • Crusader Kings II
  • Darkest Hour
  • Europa Universalis III Complete
  • Europa Universalis IV
  • Europa Universalis IV: Art of War
  • Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
  • Europa Universalis IV: Wealth of Nations
  • Europa Universalis IV: Call to arms event
  • For The Glory
  • Hearts of Iron Anthology
  • Europa Universalis IV: Res Publica
  • Victoria 2
  • 500k Club
  • Cities: Skylines
  • Cities: Skylines Deluxe Edition
  • Europa Universalis IV: El Dorado
  • Europa Universalis IV: Pre-order
officerareeku6.png

Jag har arbetat lite med att fixa lite nya ledare till Sverige, hittils har jag fixat bilder till 18 stycken!

De med rödprick har historisk föränkring. Vi har General Gustav V, en dansk majorgeneral*, en svensk överste och kronprins Gustav Adolf. (Var han också general?)

*Befälhavare över den danska brigaden.

NU! Så kan NI hjälpa mig med att hitta bra bilder på officerare i armén och flottan. (Har en del på flygvapenofficerare ifall det skulle behövas)

Van der Gent said:
kronprins Gustav Adolf. (Var han också general?)
Såg honom i överstelöjtnantsuniform i en dokumentär om vinterkriget(?). I Finland var det i alla fall.

johho888 said:
Såg honom i överstelöjtnantsuniform i en dokumentär om vinterkriget(?). I Finland var det i alla fall.

Hmm... Ja, jag vet iallafall att Kungen (Carl XVI Gustav) är både amiral och general. (Högsta befattningen inom alla försvarets grenar) och Gustav V blev general 1898. Alltså långt innan han blev kung, jag tänkte att Gustav Adolf då kanske även hade en högre rang vid den tiden.

KinggustafVIa.jpg

Här är han ju i flyguniform, fast det är väl efter hans kröning. Jag kan ju inte beteckningar, men det är väl general eller något högt?

Jajamensan, eller lite iallafall.

Carlberg och Falk får commando. Hedberg får defensive, Steen får Old Guard, majestäterna får nog Old Guard så dom inte är särskilt användbara ledare.

PackMan said:
Troligen general eller minst generalmajor skulle jag tro.

Han har 3 stjärnor på varje ärm, så enligt mig borde det vara general. Men, som sagt, jag är okunnig när det gäller sådant.

Aha, Generallöjtnant då? Det får vara hans ideal rank då. Men jag sätter honom som generalmajor i flygvapnet och armén då?

Maximum skill?
Traits?

skill 0, max skill 3, traits OG är mitt förslag.

Van der Gent said:
Aha, Generallöjtnant då? Det får vara hans ideal rank då. Men jag sätter honom som generalmajor i flygvapnet och armén då?

Maximum skill?
Traits?

skill 0, max skill 3, traits OG är mitt förslag.
Jag tycker skills låter utmärkt men är osäker på om han ska ha några traits (OG?)

PackMan said:
Jag tycker skills låter utmärkt men är osäker på om han ska ha några traits (OG?)

Han bör inte vara Old Guard då eller? För det känns realistiskt då han antagligen inte kan så mycket om hur man leder en divison(eller flera).

Van der Gent said:
Han bör inte vara Old Guard då eller? För det känns realistiskt då han antagligen inte kan så mycket om hur man leder en divison(eller flera).
Jo det är sant, jag har alltid sett old guard egenskapen som något gamla generaler från äldre skolor innehar.
Iof så ger den också en långsammare skill tillväxt så kör på old guard :)

Edit: Enligt Wiki'n så sägs det så här om Old Guard egenskapen:
Old Guard
Accumulates experience at 1/3 of normal rate.

Så jag tycker du gör helt rätt i att sätta old guard på honom VDG!

Ehum, jag måste ta tillbaks vad jag sa. Mannen jag såg i dokumentären måste ha varit arvprins Gustav Adolf (nuvarande kungens far och Gustav VI Adolfs son) som var i 40-årsåldern under andra världskriget. Kanske någon att ta med bland dina ledare men alltså inte kronprinsen.

PackMan said:
Enligt Wikipedia har en general 4 stjärnor. Om det gäller en general i flyget också har jag ingen aning om.
Edit: Jo det stämmer, det gäller även inom flyget (som framgår av artikeln).
Fast det där är de nuvarande gradbeteckningarna. T.ex brigadgeneral fanns inte för 10-20 år sedan.

ledarevz9.jpg

Så här ser det ut! :) Det är alla nya ledare, så ni får lite översikt på det jag gjort idag.

ledarzv5.jpg

Jag har arbetat flitigt och fixat 16 ledare till! Nu finns 3 generationer av kungafamiljen med. Gustav V finns nu både i armén och flottan, (General och Admiral) Gustav Adolf i armén och flyget. Gustav Adolf Edmund* och prins Bertil finns nu även tillgänglig inom armén.

Alltså kan nu kungafamiljen helt själva styra det svenska försvaret inom samtliga grenar. :D

*Han kallades inom familjen för Edmund och kommer då i HoI heta Gustav Adolf Edmund så man kan skilja honom från sin far. :)

Ska snart sammanställa allt och se till att det finns tillgängligt att ladda ned. Jag antar att käre Packman är god och hostar alphaversionen?

Nu skall "modden" vara i din inkorg! :cool:

Såja, NU skall allt vara klart.. :eek:o

Det är absolut ingen här som har laddat ned och testat modden eller?