• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Jag kan vara med på EU3 delen! ;)
Noterat.

Om någon vill ta vid efter Chaingun är det bra att hojta till nu. Annars kommer jag göra det. Tänker undvika glapp beroende på brist på spelare.. :p

Jag skulle nog kunna ta över, vet dock inte om jag behöver patcha CK eller inte. Sedan har jag bara spelat CK typ tre gånger (tre gånger, inte tre spel) så jag är nog ganska dålig.

Jo DV har jag. Har installerat patchen och ska se om det funkar fint.

Det verkar fungera bra, så jag skulle kunna ta över.

Är 50 år gammal nu så jag dör nog snart. :rolleyes:

Får sitta och ta det lugnt ett tag, har ackumulerat rätt hög bad boy genom att återrövra de tre provinser jag förlorade mot Ungern.

Edit: Killen är 65 och vid god vigör.....

Last edited:
Så där. Han fångades i en gisslantagning vid 66 års ålder (tror jag) och trots att jag betala dog han (hans främste son som tidigare var marskalk dog på samma sätt).

Min efterträdare kommer få en j*kla uppgift, revolter överallt att ta i tu med där rebellerna måste omvassaliseras med militära medel. Treasure står på -800 pga. gisslangrejen.

Edit: Vart skall jag skicka saven?

Last edited:
Länk till sparfilen: http://www.sendspace.com/file/4yl9g2

Jag ska skriva AAR så fort jag kan sedan men det tar tid med tanke på att rätt mycket hände.

Bild över territorierna vid det högtidliga firandet av autosavens helande kraft:
finalterritory.jpg

Vi gränsar både till Östersjön och Svarta havet. Närmaste kungatitel är nog Litauen, där vi har 8/17 + fler claims (IIRC).

Last edited:
Så där. Han fångades i en gisslantagning vid 66 års ålder (tror jag) och trots att jag betala dog han (hans främste son som tidigare var marskalk dog på samma sätt).

Min efterträdare kommer få en j*kla uppgift, revolter överallt att ta i tu med där rebellerna måste omvassaliseras med militära medel. Treasure står på -800 pga. gisslangrejen.

Edit: Vart skall jag skicka saven?

Oj, i så fall tror jag att jag måste låta någon annan ta över, jag är nog inte tillräckligt erfaren för att klara en sådan situation.

Så länge du inte utplånas helt är allt tillåtet. :)

Väldigt vilket långsmalt rike, delades det något när kungen dog?

Och vilket rike är det som är grått och ligger ungefär i nuv litauen-lettland?

Om Paradox får HoI 3 att funka, är jag intresserad av att ev. delta som det. Dock inte nu, rollspelet tar all min tid atm :p

Om Paradox får HoI 3 att funka, är jag intresserad av att ev. delta som det. Dock inte nu, rollspelet tar all min tid atm :p
Funkar det om vi ev spelar HoI2 istället.

Delvis för att, som du säger, spelet måste funka bra (nu är ju visserligen HoI3 bra mycket mer dynamiskt).

Men även för att det är väl lite av ett krav att det ska finnas en konverterare till HoI3, det är lite för mycket av ett mastodontarbete att modda hela den världen...

Funkar det om vi ev spelar HoI2 istället.

Delvis för att, som du säger, spelet måste funka bra (nu är ju visserligen HoI3 bra mycket mer dynamiskt).

Men även för att det är väl lite av ett krav att det ska finnas en konverterare till HoI3, det är lite för mycket av ett mastodontarbete att modda hela den världen...

Det kan väl gå bra :)

Så länge du inte utplånas helt är allt tillåtet. :)

Väldigt vilket långsmalt rike, delades det något när kungen dog?

Och vilket rike är det som är grått och ligger ungefär i nuv litauen-lettland?

Nej, det fanns bara en arvtagare. Jag håller med om att det ser rätt fult ut på kartan. Det är mestadels ett naturligt resultat av att CK föredrar att man jagar Pagans istället för att attackera kristna länder (som kräver korkat prestige-dyra claims).

Det gråa är Ungern som tog resten av Litauen utan att jag kunde göra något åt det (pga. revolter). :(

Hur tillsätter jag en marskalk till min armé? :confused:

Antar du vet hur man kommer in i advisor screen. Jag tror en marskalk måste ha militär utbildning, ifall du inte har någon courtier med det är du screwed.