Själv kommer jag inte på något land som inte förr eller senare blir uppslukat av en granne. Några åsikter om ett roligt land att spela?
Edit: Crusader Kings, går också bra.
Edit: Crusader Kings, går också bra.
Östergötland brukar vara bra i CK. Fast du vill kanske ha något svårare?
Östergötland funkar då rätt bra. Du ligger bra till att ärva den svenska tronen, även om några ligger före dig. Du är en hertig, vilket ger dig mer prestige, och du har tillräckligt med trupper för att gå på korståg i Finland.
Enligt spelet, ja. Sen är det inte bevisat att Blot-Sven var sverkrarnas anfader.Och jag är en Sverker?
Enligt spelet, ja. Sen är det inte bevisat att Blot-Sven var sverkrarnas anfader.
Kör Hessen![]()
I CK vilken Ortodox greve eller hertigdöme som helst. I Eu3 är det enda land jag tyckt varit roligt Teutonic Order.
Varför Ortodox?
Vet inte. Det känns bara stabilare.
Mutapa bästa hedniska nationen, startar säkrare en Indianerna och med tre guld provinser.
Ursäkta mig, men ... vad är CK? Jag är en nybörjare här, och jag fattar inte sådär särskilt mycket
Men i EuIII IN så tycker jag att du borde spela ... antingen Riga eller en fransk stat. Kör som avignon eller vad än nu den där staten heter, och undvik att bli annekterad av frankrike.Du kan också testa att undvika portugal och spanien som Aztekerna - ta över Zapotec och Maya så fort som möjligt och bygg upp en armé, sen försök och försvara dig mot Portugal.
Till dom lätta men samtidigt härliga... få se nu... Näe, jag kommer inte på några.
/Ove
EDIT: Nevermind, såg att CK betydde Crusader Kings. Ska kolla upp det.
EDIT 2: Ursäkta... men kan någon länka lite info om CK till mig?![]()